تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3814061
شناسه : 3814061
تاریخ :
حمله به یونیفل باید فورا متوقف شود/این حملات نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است اقتصاد ایران: ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: حمله به «یونیفل» باید فورا متوقف شود؛ این حملات نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می آید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس امروز دوشنبه اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی باید حملات به یونیفل را متوقف کنند.

وزرای خارجه ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک «نگرانی عمیق خود را نسبت به حملات اخیر ارتش اسرائیل به پایگاه‌های یونیفل که منجر به زخمی شدن چندین صلح‌بان شده است، ابراز کردند».

در بیانیه صادره از سوی وزرای خارجه ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در این خصوص آمده است: این حملات باید فوراً متوقف شوند. ما هر گونه تهدید علیه امنیت یونیفل را محکوم می‌کنیم. هر گونه حمله عمدی علیه مأموریت در لبنان نقض قوانین بشردوستانه بین المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به شمار می‌آید.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان موسوم به یونیفل با صدور بیانیه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند که بار دیگر افراد این نیروها از سوی ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

گفتنی است حزب‌الله لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود که نظامیان ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی از نیروهای یونیفل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و رزمندگان حزب‌الله با وجود رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در اطراف مقرهای یونیفل، برای حفظ جان این نیروها از تبادل آتش با صهیونیست‌ها در این اماکن خودداری کرده‌اند.