تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814045
شناسه : 3814045
تاریخ :
۷ خودروی حامل کالای قاچاق در مرز سرو توقیف شد اقتصاد ایران: ارومیه-فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به توقیف هفت دستگاه خودرو در مرز سرو گفت: از این خودروها ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد احمدی روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: با هدف مبارزه با مخلان اقتصادی و پیشگیری از سو استفاده برخی عناصر فرصت طلب، مرزداران مستقر در گمرک مرزی سرو با دیده بانی و پایش دقیق خودروهای عبوری از دروازه‌های رسمی، موفق به کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، شدند.

وی اضافه کرد: مرزبانان در عملیات‌های موفق با بازرسی از خودروهای ورودی به کشور، یک هزار و ۵۱۹ عدد انواع عینک، یک هزار و ۲۱۷ قلم انواع داروی کمیاب خارجی، پنج دستگاه تفکیک مواد معدنی و ۵۹۸ قلم انواع اقلام آرایشی و بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: در این زمینه هفت متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار احمدی همچنین از کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال ارز خارجی قاچاق حین خروج از درب گمرک مرزی سرو خبر داد و اظهار کرد: مرزبانان حین کنترل مسافران خروجی از کشور به یک تبعه کشور همسایه مظنون شده و در کنترل و بازدید بدنی متوجه جاساز در قسمت‌های مختلف در داخل لباس وی شدند.

وی گفت: در بازرسی تخصصی مرزبانان از داخل لباس این فرد، ۶۵۰ هزار لیر و ۷۱۰ دلار کشف و ضبط و همچنین این فرد تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی افزود: کارشناسان ارزش ارزهای کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.