تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814044
شناسه : 3814044
تاریخ :
هند سفیر خود را از کانادا خارج کرد اقتصاد ایران: هند سفیر و دیگر دیپلمات‌های خود در کانادا را از این کشور خارج کرد درحالیکه دولت اتاوا آنها را در خصوص تحقیق درباره قتل یک جدایی‌طلب سیک در سال گذشته معرفی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه هند امروز دوشنبه اتهام‌ها علیه دیپلمات‌های خود را رد کرد و گفت که اینها بخشی از برنامه سیاسی جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا است.

این وزارت گفت که کاردار کانادا را احضار کرده و به او اطلاع داده است که «هدف قرار دادن بی‌اساس» دیپلومات‌ها و مقام‌های هندی در کانادا «کاملا غیرقابل قبول» است.

در بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: «ما هیچ اعتقادی به تعهد دولت کنونی کانادا برای تضمین امنیت آنها نداریم. بنابراین، دولت هند تصمیم گرفته است کمیساریای عالی و دیگر دیپلومات‌ها و مقامات مورد هدف را خارج کند.»

بیانیه افزوده است که هند همچنین این حق را برای خود محفوظ می دارد که در پاسخ به «حمایت دولت کانادا از افراط گرایی، خشونت و جدایی‌طلبی علیه هند» گام‌های بیشتری بردارد.

روابط بین دهلی نو و اتاوا از یک سال پیش (سپتامبر 2023) تیره شد، زمانی که ترودو مدعی شد که کانادا شواهد معتبری در دست دارد که عوامل هندی را با ترور هاردیپ سینگ نجار، رهبر جدایی‌طلب سیک، مرتبط می‌کند.

هند بارها گفته است که کانادا هیچ مدرکی دال بر ادعای خود به آنها ارائه نکرده است.

انتهای پیام/