تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814043
شناسه : 3814043
تاریخ :
کنگره ۸۹۶ شهید دانشجوی اصفهان آبان ماه برگزار می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس دانشگاه اصفهان گفت: کنگره شهدای دانشجو با حضور ۲ هزار نفر از دانشجویان، خانواده شهدا و مسئولین استانی و کشوری و با هدف ترویج ارزش‌های مقاومت و شهادت برپا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هرسیچ عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کنگره ۸۹۶ شهید دانشجوی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان ۲۴ هزار شهید دارد که از بین آنها دانشگاه اصفهان ۱۸۳ شهید دانشجو دارد که بعد از دانشگاه تهران، بیشترین آمار شهدای دانشجو است و می‌توان گفت دانشگاه اصفهان در جایگاه اول است.

وی ادامه داد: ارزش‌های مقاومت و شهادت باید در میان مردم ترویج و برجسته شود، همین ارزش‌ها اکنون در جبهه مقاومت دشمن را با وجود حمایت‌های فراوان مالی و تسلیحاتی زمین‌گیر کرده است، چرا که در نگاه جبهه مقاومت و همانطور که سیدحسن نصرالله گفت ما یا شهید هستیم یا پیروز، مرگ و شکستی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجویی استان با نقش کلیدی بسیج دانشجویی به‌عنوان مقدمه کنگره عظیم ۲۴ هزار شهید استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوم آبان‌ماه با حضور ۲ هزار نفر از دانشجویان، خانواده شهدا و مسئولین استانی و کشوری و با هدف ترویج ارزش‌های مقاومت و شهادت این برنامه برپا می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری این برنامه گفت: یادواره‌های شهدا با هدف ترویج این ارزش‌های مهم برگزار می‌شود و از این جهت بسیار مهم و ارزشمند هستند، بنابراین از دانشگاه‌های استان خواهشمندیم که حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از این رویداد داشته باشند تا این کار به نحو شایسته و در شأن شهدای اصفهان برگزار شود.

دبیر کنگره شهدای دانشجو نیز در ادامه گفت: چاپ و تألیف کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدای دانشگاه، تولید مستند ۲۰ دقیقه‌ای "میهمان داریم" از یک خانواده شهید و تولید بیش از ۶۲۰ محتوا در فضای مجازی از دیگر مقدمات برگزاری کنگره بزرگ شهدای دانشجوی استان است که با رویکرد دانشجویی و هدف ترویج فرهنگ مقاومت و آشنایی با شهدا با نام شهید شاخص کنگره، احسان قاسمی، دانشجوی رشته برق دانشگاه تگزاس آمریکا که بعد از شروع جنگ برای شرکت در دفاع مقدس به ایران آمدند و در ۲۰ اردیبهشت ۶۱ به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.

وی افزود: ما در استان اصفهان بیش از ۸۹۶ شهید داریم که در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کردند که این عدد شامل ۴ استاد شهید، ۱۶ شهید کارمند و ۳ شهید بین‌المللی است، ۳ شهید بین‌الملل شامل یک شهید متعلق به دانشگاه اصفهان از کشور لبنان و ۲ شهید دانشجوی دانشگاه آزاد از کشور عراق هستند و ۵ شهید هم در اردوهای جهادی عروج شهادت‌گونه داشته‌اند.

شایان ذکر است که این برنامه ساعت ۹ صبح دوم آبانماه، در سالن شهید نیلفروش‌زاده در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.