تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814002
شناسه : 3814002
تاریخ :
توقف تفاهم‎نامه شهرداری با حوزه هنری برای اجرای سوئیت سمفونی اقتصاد ایران: قزوین- رئیس حوزه هنری قزوین گفت: متاسفانه علی رغم انعقاد تفاهم نامه این موضوع در سازمان فرهنگی ورزشی مسکوت مانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا امامقلی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به تفاهم نامه مدیریت شهری و حوزه هنری مبنی بر مشارکت وهمکاری در اجرای برنامه فاخر سوئیت سمفونی قزوین گفت: متاسفانه علی رغم انعقاد تفاهم نامه این موضوع در سازمان فرهنگی ورزشی مسکوت مانده است.

وی افزود: انتظار می رود تا شهرداری طبق این تفاهم نامه در اجرای این اثر فاخر و ماندگار همکاری داشته باشند.

اسحاق چگینی نوازنده بنام قزوین نیز در سخنانی دراین جلسه خواستار اجرای این تفاهم نامه شد و گفت: لازم است تا شرایط تمرین برای هنرمندان ارکستر سمفونی فراهم شود.

در ادامه اللهیاری رئیس این کمیسیون نیز درسخنانی اظهار کرد: اجرای گروه سوئیت سمفونی برای نخستین مرتبه در استان با تفاهم نامه همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و حوزه هنری در دستور کار قرار گرفت و لازم است تا سازمان فرهنگی نسبت به اجرای بندهای تفاهم نامه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود برای تمرین هنرمندان سالن های آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی شهرداری و یا تئاتر شهر و سالن سازمان فرهنگی با رعایت الزامات قانونی در اختیار قرار گیرد.

اللهیاری همچنین با اشاره به نبود سالن استاندارد موسیقی درقزوین تصریح کرد: این موضوع یکی از دغدغه های شورا بود و لذا در بودجه امسال برای سالن آمفی تئاتر و اجتماعات سه هزارنفری ردیفی تعیین شد تا کار مطالعات و طراحی آن صورت گیرد.

چگینی نائب رئیس شورا نیز در سخنانی با بیان اینکه شورای ششم به هنرمندان بدهکار است خاطر نشان کرد: به این واسطه از جامعه هنری به عنوان نماینده مردم عذرخواهی می کنم و با عملکردهایی که صورت گرفته هیچ دفاع وحرفی ندارم.

وی تصریح کرد: خلق سوئیت سمفونی برای قزوین یک اثر فاخری است وهر کسی که بتواند به نوعی پرچم قزوین را بالا ببرد تحسین برانگیز است.

چگینی اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با اجرایی شدن تفاهم نامه شهرداری با حوزه هنری در کنار این مجموعه شاهد اجرای سوئیت سمفونی درقزوین باشیم.