تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3813969
شناسه : 3813969
تاریخ :
اهمیت استانداردسازی در توسعه متوازن صنعت نفت اقتصاد ایران: وزیر نفت با تأکید بر اهمیت استانداردسازی و نقش آن در توسعه و پایداری صنایع و صنعت نفت، نوشت: این موضوع نه تنها به پایداری و ایمنی صنعت نفت کمک می‌کند، بلکه مسیر توسعه متوازن این صنعت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت به‌مناسبت ۲۳ مهر، روز جهانی استاندارد در عصر هوش مصنوعی پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بیست و سوم مهرماه روز جهانی استاندارد فرصتی برای تأکید دوباره بر اهمیت استانداردسازی و نقش آن در توسعه و پایداری صنایع است. شعار امسال «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر صنعت نوآوری و زیر ساخت در عصر هوش مصنوعی»، ما را به همکاری جهانی در تقویت زیرساخت‌ها و نوآوری‌های صنعتی فرا می‌خواند.

تحولات جهانی و منطقه‌ای، به ویژه در منطقه غرب آسیا اهمیت توجه به دانش روز و ایستادگی در برابر چالش‌ها را برجسته کرده است. فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی نقش کلیدی در توسعه پایدار و مقابله با مشکلات پیچیده دارند و همچنین استانداردهای قوی و جامع بستر مناسبی برای استفاده بهینه از این فناوری‌ها فراهم می‌کنند.

وزارت نفت با افتخار اعلام می‌کند که با تلاش‌های مستمر و تعهد به رعایت استانداردها توانسته است عنوان «وزارتخانه برتر در محور استانداردسازی» را در سطح ملی کسب کند. این موفقیت نتیجه توجه ویژه به استانداردهای بین‌المللی استفاده از نوآوری‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است.

مجموعه وزارت نفت همچون دوران سخت دفاع مقدس که چرخ‌های صنعت نفت هرگز متوقف نشدند، اکنون نیز با تکیه بر رعایت دقیق استانداردها و بهره‌گیری از فناوری‌های نو، به ویژه هوش مصنوعی، به دنبال غلبه بر چالش‌های کنونی است. این تلاش‌ها نه تنها به پایداری و ایمنی صنعت نفت کمک می‌کند، بلکه مسیر توسعه متوازن این صنعت برای نسل‌های آینده را نیز هموار می‌سازد.

اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی کارکنان سخت‌کوش صنعت نفت، بالاخص متخصصان و کارشناسان کمیته‌های تدوین و بازنگری استانداردها و کمیته‌های استانداردسازی چهار شرکت اصلی وزارت نفت، امیدوارم با رعایت دقیق استانداردها و تلاش‌های مستمر، جایگاه کشور در سطح جهانی بیش از پیش تقویت شود.»