تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813937
شناسه : 3813937
تاریخ :
اولین آندوسونوگرافی استان بوشهر انجام شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام اولین آندوسونوگرافی استان در این مرکز خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا السادات جلالیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این بیماران با تشخیص پزشک جهت انجام آندوسونوگرافی باید به خارج استان ارجاع می‌شدند که اکنون در جهت ارتقا کمیت و کیفیت خدمات تشخیصی- درمانی و افزایش رضایتمندی مردم شریف استان بوشهر با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار بوشهر و انجام این خدمت در استان فراهم شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: در این راستا دستگاه آندوسونوگرافی با صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری و راه‌اندازی شد

فوق تخصص کبد و گوارش مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: آندوسونوگرافی یک روش تشخیصی پیشرفته از ترکیب دو تکنولوژی آندوسکوپی و سونوگرافی است که دریافت تصاویری باکیفیت و دقت بالای جزئیات از بافت دستگاه گوارش و اندام‌های مجاور آن است.

دکتر حمیدرضا محبوبی افزود: این روش برای بررسی بیماری‌ها و ناهنجاری‌های گوارشی ازجمله انواع توده‌های پانکراس، سنگ کیسه صفرا و سنگ مجاری صفراوی، ضایعات زیر مخاطی در مری و معده که پیش‌نیاز نمونه‌برداری یا دیگر اقدامات درمانی است را محقق می‌سازد.