تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813930
شناسه : 3813930
تاریخ :
پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه خوزستان رونمایی شد اقتصاد ایران: اهواز - پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی ظهر امروز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: جایزه فیروزه فرصتی برای این است که در کل استان‌ها و شهرهای خوزستان هر شخصی که ابتکار و خلاقیتی دارد یعنی به نوعی توانسته محصولی را به عنوان یک کالای فرهنگی و هنری تولید کند به جشنواره آورده و معرفی کند.

وی افزود: البته درست است که جنبه مسابقه‌ای هم دارد اما هدف اصلی معرفی شخص است که بگوییم خوزستان چه افراد توانمندی در این عرصه‌ها داریم و هدف دیگر معرفی اثر و محصول است تا بدانیم چه محصولاتی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به طور مثال اگر در حوزه پوشش ایرانی و اسلامی که متناسب با فرهنگ ما است، عروسک‌ها و یا سایر محصولات فرهنگی که در آنها عنصر ابتکاری و خلاقیتی نیز به کار رفته، معرفی شود.

منادی بیان کرد: امروز در کشورهای پیشرفته اقتصادی، صنایع فرهنگی بسیار مورد توجه هستند زیرا با کمترین ساز و برگ و هزینه، درآمدهای بالا و ارزآوری برای کشورها دارند، همچنین اشتغال بالایی دارد. از سوی دیگر در کنار صادرات و معرفی فناوری، فرهنگ خودمان را هم معرفی می‌کنیم لذا ما این را جز کارهای خود قرار داده ایم که امید است دیگر دستگاه‌ها هم در این بخش کار کنند.

وی ادامه داد: جایزه فیروزه نیز قصد دارد به این بخش توجه کند. سال گذشته آثار خوبی دریافت شد که هشت اثر شایسته تقدیر و به تهران ارسال شد، انشالله امسال آثار برجسته بیشتر باشد تا به جز اثراتی که پذیرفته می‌شوند نمایشگاهی را برگزار کنیم زیرا مطمئن هستیم اگر این اتفاق بیفتد و همه دستگاه‌ها و صنایع از محصولات هنرمندان استفاده کنند اثر گذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: بهترین کمک به عرصه مذکور این است که تلاش کنیم تا زیرمجموعه ای ک با دستگاه‌های متولی در ارتباط هستند فراخوان به گوششان برسد تا شخصی نباشد که خلاقیت و تولید داشته باشد اما از این جشنواره بی اطلاع باشد.

مهرانگیز بحیرایی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: جشنواره مذکور با هدف حمایت از فعالیت‌های فرهنگی وهنری با رویکرد ایرانی اسلامی و تولید کنندگان است که ۹ سال در کشور و برای پنجمین سال در خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف دیگر، مشارکت دستگاه‌های فرهنگی وهنری کشور برای حمایت از تولیدکنندگان حوزه مذکور بوده است که در استان این مشارکت به خوبی انجام شده است. در این دوره نیز پارک علم و فناوری، حوزه هنری خوزستان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز مشارکت دارند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: با این اقدام می‌توان حوزه فرهنگ را به تولید گره زد تا اقتصاد فرهنگی را برای هنرمندان ایجاد کنیم.

بحیرایی بیان کرد: ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و تجاری شده و فعال در بخش‌های عروسک، اسباب بازی، اقوام ایرانی، هدایای فرهنگی، عروسک اقوام ایرانی، طراحی شخصیت (کاراکتر) از موضوعات جایزه فیروزه است.

وی اضافه کرد: همچنین ایده‌های نوجوانان در عرصه صنایع فرهنگی مرتبط با موضوعات جشنواره به عنوان بخش ویژه انتخاب شده است.

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مهلت ارسال آثار از ۱۵ مهر ماه لغایت ۳۰ آبان ماه سال ۱۴۰۳ است و علاقمندان می‌توانند جهت ارسال اثر و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.platzaa.ir مراجعه کنند.