تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3813912
شناسه : 3813912
تاریخ :
درخواست وزارت بهداشت برای معافیت مالیاتی پلکانی پرستاران اقتصاد ایران: معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با ارسال نامه ‌ای رسمی به سازمان برنامه و بودجه، خواستار معافیت مالیاتی کامل برای پرستاران شاغل در مناطق محروم و مرزی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، گفت: با توجه به شرایط کاری سخت و طاقت فرسای پرستاران به ویژه در مناطق محروم و مرزی، پیشنهاد شده است که تمام درآمدهای مالیاتی این گروه از پرستاران معاف شود. همچنین، برای سایر پرستاران شاغل در سایر مناطق کشور نیز پیشنهاد شده است که از مالیات پلکانی معاف شده و نرخ مالیات دریافتی آنها به ۱۰ درصد محدود شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: این پیشنهادات با هدف بهبود وضعیت معیشتی پرستاران و قدردانی از خدمات شبانه روزی آنها در حوزه سلامت مطرح شده است. امیدواریم با پیگیری‌های مستمر مسئولین مربوطه و تصویب این پیشنهادات در لایحه بودجه، گامی مهم در جهت حمایت از پرستاران برداشته شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: با توجه به نقش حیاتی پرستاران در ارائه خدمات درمانی، انتظار می‌رود که این پیشنهاد با استقبال دولت و نمایندگان مجلس و تصویب در لایحه بودجه ۱۴۰۴ همراه باشد.