تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813894
شناسه : 3813894
تاریخ :
نسل کشی غزه دغدغه اصلی هنرمندان و موضوع جشنواره‌ها باشد اقتصاد ایران: مریوان_ کارگردان نمایش «ریگای بی‌ریبوار» در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: موضوع نسل کشی غزه باید در اصل دغدغه هنرمندان و جشنواره‌ها و داوری‌ها باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مختار محمدی ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در قالب نمایش یک هنر نمایشی ارزشمند است.

وی افزود: در سال ۱۹۸۷ تعداد ۱۸۲ هزار نفر کرد زنده به گور می‌شوند که اگر تمام هنرمندان دنیا روی این موضوع کار می‌کردند امروز این نسل کشی در فلسطین اتفاق نمی‌افتاد.

کارگردان نمایش «ریگای بی‌ریبوار» در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: هنرمندان ایرانی و کردستانی و همه باید جهانی فکر کنند نه اینکه جشنواره پسند، در حالی که در خاورمیانه درد هنوز وجود دارد و کودکان هر روز قتل عام می‌شوند زیر توپ و تانک و باروت باران می‌شوند پس هنرمندان کجا هستند و غیرتشان کجا رفته است.

این هنرمند عرصه تئاتر افزود: امروز این نسل کشی که ادامه دارد فردا به مریوان می‌رسد و سال بعد به تهران! و این نسل کشی در خاورمیانه چقدر باید ادامه داشته باشد، دغدغه ما انفال، شیمیایی، تیر و تانک و کشتار است و دغدغه هنرمند بیشتر بودن و باید این وقایع را در سطح بین‌المللی به تصویر بکشد.

هنرمند شرکت کننده در هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: اگر این نمایش در هر جایی اجرا می‌شد شاید مورد هووو تماشاگر قرار می‌گرفت، اما کردستان چون درد کشیده است درد فلسطین را می‌داند و صحنه‌ای بود که مورد استقبال و تشویق بینندگان قرار گرفت.

محمدی تصریح کرد: هنرمندان نباید با ترس کار کنند و تنها کار رقص و دیسکو را به نمایش بگذارند چون یک درد است.

وی گفت: اسم نمایش من «ریگای بی‌ریبوار» به معنی راه بی‌همسفر بود که نمایش این تنهایی بود و باید آن قد پر محتوا باشد که به تئاتر روسیه و فرانسه برسد.

محمدی اذعان کرد: موضوع نمایش ما تلفیقی از درد است و امروز در کنار خنده ما کودکان فلسطین، یمن، لبنان و عراق زنده، زنده، زنده به گور می‌شوند و هنرمند ما، خبرنگار و رسانه ما از دیسکو حرف می‌زند.