تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3813892
شناسه : 3813892
تاریخ :
سقوط فروش پورشه با افزایش رقابت از سوی چین اقتصاد ایران: ​​​​​​​شرکت خودروسازی آلمانی پورشه اعلام کرد که شاهد سقوط فروش خود در چین بوده چرا که رقابت در این بازار به شدت افزایش یافته و تقاضا نیز برای برخی از مدل‌های الکتریکی این سازنده خودروهای لوکس کاهش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، شرکت خودروسازی آلمانی پورشه اعلام کرد که شاهد سقوط فروش خود در چین بوده چرا که رقابت در این بازار به شدت افزایش یافته و تقاضا نیز برای برخی از مدل‌های الکتریکی این سازنده خودروهای لوکس کاهش یافته است.

غول‌های خودروسازی مانند پورشه همچنان شاهد کاهش فروش خود در چین هستند، زیرا رقابت به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و مصرف‌کنندگان به دلیل بحران هزینه‌های زندگی از خریدهای بزرگ خودداری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، فروش سه‌ماهه سوم این شرکت آلمانی اخیراً به پایین‌ترین رقم خود در مدت مشابه طی 10 سال گذشته رسیده است.

فروش مدل الکتریکی تایکان با 47 درصد کاهش مواجه شد که عمدتاً دلیل آن افت تقاضا برای خودروهای الکتریکی (EV) در اروپا و ایالات متحده و همچنین مشکلات خاصی در مدل تایکان بود.

این مشکلات شامل فراخوان‌های این تولیدکننده در ماه‌های ژوئن و اکتبر امسال به دلیل مشکلات شلنگ ترمز و ماژول باتری است.

از ژانویه تا سپتامبر امسال، این شرکت 43,280 دستگاه خودرو در چین تحویل داده که نسبت به 9 ماه اول سال 2023، 29 درصد کاهش داشته است.

پورشه 61,471 خودرو در آمریکای شمالی تحویل داده که این میزان نیز 5 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته میلادی بوده است.

با این حال، در اروپا، علیرغم عملکرد ضعیف مدل تایکان، این شرکت 52,465 خودرو تحویل داده است. این رقم شامل آلمان نمی‌شود.

اما "دیتلف فون پلاتن" سخنگوی پورشه خوش‌بین بود. وی در بیانیه‌ای گفت: تقاضای مشتریان همچنان در سطحی قوی باقی مانده و بازخورد مشتریان درباره مدل‌های جدید ما بسیار خوب است. با افزایش دسترسی به محصولات، ما نسبت به  دوره (سه‌ماهه)  پایانی 2024 خوش‌بین هستیم.

انتهای پیام/