تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3813765
شناسه : 3813765
تاریخ :
آمار جدید مرگ و میر مشروبات تقلبی در گیلان اقتصاد ایران: اوایل مهر ماه جاری بود که چندین نفر با علائم مسمومیت شدید به مراکز درمانی شهر رشت مراجعه کردند و آمار مراجعه‌کنندگان با این علائم تاکنون افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تسنیم: اوایل مهر ماه جاری بود که چندین نفر با علائم مسمومیت شدید به مراکز درمانی شهر رشت مراجعه کردند و آمار مراجعه‌کنندگان با این علائم تاکنون افزایش یافته است.

البته مورد مشابه این در استان مازندران نیز گزارش شده است و تعداد زیادی از افراد با این علائم به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند و بستری شدند.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: شدت مسمومیت آنان به‌حدی بود که تعداد بسیاری از مراجعه‌کنندگان، دیالیز شدند ولی با این حال برخی از این افراد به‌علت شدت مسمومیت فوت کردند.

وی می‌گوید: تا امروز ۶۶ بیمار با علائم مسمومیت شدید که بر اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول است به مراکز درمانی رشت مراجعه کرده‌اند و علی‌رغم همه تلاش‌های کادر درمان، ۱۸ تن جان خود را از دست داده‌اند.

به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۳۷ بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که بعد از بهبود و ترخیص از بیمارستان این مشکلات برای آنان تا آخر عمر باقی خواهد ماند.

البته در این خصوص دستگاه قضا و انتظامی وارد عمل شده و تاکنون پنج نفر را به‌اتهام فروش مشروبات الکلی در این خصوص دستگیر کرده‌اند و اقدامات قضایی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین توصیه کرد: افرادی که مشروبات الکلی اتانول مصرف کرده‌اند سریعاً به مراکز درمانی از جمله مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کنند.