تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3813741
شناسه : 3813741
تاریخ :
«۸۷ متر» کیانوش عیاری در تلویزیون می‌ماند! اقتصاد ایران: کیانوش عیاری کارگردان «۸۷ متر» اعلام کرد مذاکره با تلویزیون ادامه دارد تا این سریال در «سیما» پخش شود و به نمایش‌خانگی نرود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  گمانه‌زنی‌هایی برای پخش سریال «87 متر» کیانوش عیاری به گوش می‌رسد سریالی که همچنان بلاتکلیف است. درواقع برخی از رسانه‌ها این انتقاد را مطرح می‌کنند «چرا تلویزیون «87 متر» را گردن نمی‌گیرد؟»

مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم رسماً در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد این سریال به نمایش‌خانگی می‌رود به همین خاطر چند ماه است رایزنی می‌شود پلتفرم‌های نمایش‌خانگی این سریال را پخش کنند. اما هنوز خبر قطعی از پخش‌کننده این سریال، رسانه‌ای نشده است.

این در حالی است که چندی پیش نام «روبیکا» هم برای پخش این سریال مطرح شد. اما یکی از مدیرانِ این پلتفرم در گفت‌وگویی با تسنیم اعلام کرد مذاکره‌ای انجام شده اما قطعیتی وجود ندارد.

کیانوش عیاری بعد از گمانه‌زنی‌ها و مطالب مختلف درباره پخش سریال «87 متر» در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد: در حال مذاکره‌ایم با تلویزیون؛ شاید یکی دو ماه دیگر این سریال به آنتن برسد. قرار است در شبکه یک سیما پخش شود و در حال به نتیجه رسیدن با تلویزیون هستیم.

او حتی به این نکته اشاره کرد که سیمافیلم با مدیریت آقای نقویان روزهای خوبی را می‌گذراند و ایشان از شخصیت‌های شریفی هستند که بسیار با تعامل کارها را پیش می‌برند.

عیاری در این گفت‌وگو دوباره این جمله را تکرار کرد که سریال «87 متر» کاری نیست که همچون سریال‌های رایج شبکه نمایش‌خانگی باشد و به تلویزیون بیاید بهتر است.

این کارگردان شناخته شده سینما تأکید کرد: من هنوز به این جمله‌ای که سریال «87 متر» باید در تلویزیون پخش شود تا تعداد بیشتری از مخاطبین تماشایش کنند، به عنوان دغدغه‌ام به قوتِ خودش باقی است. خوشبختانه ممیزی آنچنانی هم ندارد و با اینکه از زمانِ تولیدش فاصله گرفته همچنان مسائل و موضوعات مطرح شده در سریال کاربردی است.

او همچنین در جریانِ گفت‌وگو از وضعیت رو به بهبود جسمانی‌اش خبر داد که به تدریج بهتر خواهد شد و فعلاً تا بهبودی کامل نمی‌تواند اثری را جلوی دوربین ببرد.

باید دید بالأخره سرانجام این سریال پرسروصدا چه در زمان تولید و چه در زمان پخش به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر گفته کارگردانش در قابِ تلویزیون تماشایی می‌شود یا به نمایش‌خانگی خواهد رفت؟

سریالی که در جریانِ ساخت هم بارها متوقف شد و به نظر می‌رسد عنوان طولانی‌ترین زمانِ تولید یک مجموعه آپارتمانی در تلویزیون را به خودش اختصاص دهد. چرا که 31 ماه طول کشید تا به پایان برسد.

کاری که به تعبیرِ کارگردان، سریال تلخی نیست اما قصه زمانه است. برخی اوقات عشق و درام را می‌بیند و برخی اوقات هم ناملایمات و معضلات عامل جذب‌کننده‌ای برای مخاطب است. او همچنین تأکید کرده که خیل عظیمی از پرونده‌های قوه قضائیه، به مستغلات و مسکن‌هایی برمی‌گردد که سر بسیاری به واسطه آگاه نبودن به مواردی، کلاه رفته است؛ تماشاگر ما با دیدنِ این مجموعه تلویزیونی، احساس ناامنی می‌کند.

او اعتقاد دارد باید تماشاگر سریال "87 متر" با دیدن این مجموعه تلویزیونی، احساس ناامنی برایش ایجاد شود که سر به هوا خرید نکند و خرید و فروش مسکن و ملک با دقت اتفاق بیفتد که بارها شاهد بوده‌ایم و دیده‌ایم که چه دردسرهای عظیمی برای خریداران به‌ وجود آمده است.

سریالی که درام اجتماعی است و داستان آن به دو خانواده به نام‌های پوردوانی و خلیلی برمی‌گردد. علی‌رضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از فروشنده‌ای به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

این خلاصه داستان سریال «87 متر» است که لوکیشن‌های متعددی را به خود دید؛ حتی خانواده‌ها برای تعقیب کلاهبردار به خارج از کشور (گرجستان) می‌روند. سریالی که به تعبیر کیانوش عیاری کارگردانش روزهای سختی را سپری کرد.

از بازیگران این سریال می‌توان به علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی طنز پرداز محبوب و صدا پیشه جناب خان دوست داشتنی اشاره کرد. البته سعید پیردوست را نیز پس از مدت‌ها دوری از بازیگری در این سریال می‌بینیم. مرحوم علی انصاریان فوتبالیست هم در سکانس‌هایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.

انتهای پیام/