تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813720
شناسه : 3813720
تاریخ :
۱۴۰ هزار مجوز کسب و کار در آذربایجان شرقی صادر شد اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از ثبت درخواست صدور مجوز کسب و کار به تعداد ۱۵۷ هزار و ۲۴۴ مورد در نیمه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، واقف بهروزی روز دوشنبه با بیان اینکه بیشتر این درخواست‌ها در خود استان صادر و بخشی نیز در سطح ملی بررسی و صادر می‌شود، اظهار کرد: هفت درصد درخواست‌ها رد شده و ۲ درصد نیز در دست بررسی بوده و در یک درصد نیز خود متقاضی انصراف داده است.

وی ادامه داد: این درحالیست که در مدت مشابه سال قبل ۳۲ هزار و ۷۴۲ مورد درخواست مجوز ثبت و منجر به صدور ۲۰ هزار مجوز کسب و کار از طریق این درگاه شده بود یعنی در حوزه صدور مجوز کسب و کار ۳۸۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: آمارها نشان دهنده استقبال خوب و تسهیل فضای کسب و کار است که در حدود ۵۸۷ درصد رشد را نشان می‌دهد ضمن اینکه امسال از نظر تعداد صدور مجوز ۲۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

بهروزی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته انجام گرفته، ایجاد درگاه ملی مجوزها است که صدور مجوزها را از حالت دستی و فیزیکی به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی تبدیل کرده و موجب شفافیت در این زمینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اثرات مثبت ایجاد این سامانه با گذشت زمان به خوبی در آمارهای موجود قابل مشاهده است، به عبارت بهتر، زمانیکه صدور مجوز کسب و کار، به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای تبدیل شود، شفافیت کافی ایجاد خواهد شد، به طور کلی سامانه درگاه ملی مجوزها، در سه حوزه هزینه صدور مجوز، زمان صدور و مدارک مورد نیاز به طور کامل به صورت شفاف عمل می‌کند.