تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813685
شناسه : 3813685
تاریخ :
پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ هزار تن چغندر در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان، گفت: با شروع برداشت چغندرقند، کشاورزان لرستانی امسال ۵۰۰ هزار تن چغندر تحویل کارخانه‌های قند می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسبی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در استان هشت هزار و ۲۰۰ هکتار است، میانگین عملکرد کشوری ۵۷ تن و در استان حدود ۶۰ تن است، همچنین سطح زیر کشت چغندرقند در کشور ۱۲۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این مقدار یک میلیون تن شکر تولید شود.

وی گفت: خاک حاصلخیز، آب و نور کافی در کنار بهره‌گیری از روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت محصول باعث افزایش تولید، درآمدزایی بالا و در نتیجه ترغیب کشاورزان استان به تولید این محصول شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان، افزود: همچنین در استان برای افزایش بهره‌وری از منابع آبی از روش‌های نوین آبیاری مانند نوار تیپ بهره‌گیری شده که علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب باعث افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی عملکرد نیز شده است.

طهماسبی، ادامه داد: کشاورز پیشروی لرستانی به رکورد تولید ۱۷۶ تن چغندرقند در هکتار دست‌یافته و با تحویل حدود ۵۰ هزار تن چغندرقند به‌عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب شده است.

وی افزود: فعالیت فصلی کارخانه قند لرستان برای فراوری روزانه دو هزار تن چغندرقند و تولید ۳۰ هزار تن شکر آغاز شده است.