تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813663
شناسه : 3813663
تاریخ :
اساس داشتن نسل متفکر توجه به حوزه کودکان است اقتصاد ایران: همدان ـ رئیس کل دادگستری همدان‌ در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: رفتن به سمت انجام امور عام المنفعه در حوزه کودکان، پایه ساز ساختن نسلی متفکر و اندیشمند خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان پیش از ظهر روز دوشنبه با رئیس کل دادگستری استان دیدار و در خصوص انجام فعالیت مشترک بین دادگستری و کانون به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار گفت وگو کردند.

در این دیدار ابراهیمی‌هژیر به معرفی کانون و فعالیت‌های آن اشاره و اظهار کرد: کانون‌های برخی از استان‌ها ارتباط خوبی با دادگستری گرفته‌اند و توانسته‌اند از ظرفیت آرای جایگزین حبس قضات برای امور عام المنفعه در حوزه تهیه کتاب برای کودکان مناطق محروم و یا دیگر امور مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

وی ادامه داد: این درخواست را از رئیس دادگستری داریم که در محقق شدن این امر کانون را یاری کنند.

سپس رئیس دادگستری در این نشست تعاملی با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به توجه پیامبر اکرم اسلام به کودکان و نوجوانان گفت: لحظه به لحظه زندگانی پیامبر رحمت، درس اخلاق، علم و دانش و تعیین کننده سعادت بشریت است که همه ما باید از آن الگو بگیریم.

بهروز محمدی مهر با اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل دستگاه قضائی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: اهتمام به حوزه این قشر به ویژه فعالیت در امر کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم، پایه ساز حرکت اصولی و مدون در مسیر تعالی نسل آینده خواهد بود.

وی افزود: بهره‌ گیری از نرم افزارها و کتابخانه‌های مجازی به هیچ عنوان لذت خواندن کتاب به صورت واقعی را ندارد، بنابراین ترویج این‌گونه ارزش‌ها در جامعه از سوی متولیان امر ضروری است.

محمدی‌مهر همچنین در پاسخ به درخواست مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر اینکه در صورت امکان برخی آرای جایگزین حبس قضات به سمت امور عام المنفعه در حوزه تهیه کتاب برای کودکان مناطق محروم و یا دیگر امور مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان سوق داده شود، گفت: هرچند که هم اینک نیز آرای برخی قضات ما رنگ و بویی عام المنفعه دارد، با این وجود در صورتی که قانون به ما اجازه دهد سعی خواهیم داشت این خواسته را بیش از پیش اجابت کنیم.