تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3813556
شناسه : 3813556
تاریخ :
ماهواره چندبار مصرف چینی به زمین برگشت اقتصاد ایران: طبق اعلام سازمان ملی فضایی چین(CNSA)، این کشور به طور موفقیت آمیز  نخستین ماهواره آزمایشی چندبار مصرف و قابل بازیافت خود به نام «شیجیان-۱۹» را پس از گذراندن ۲ هفته در مدار زمین، بازیابی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این سازمان تایید کرد ماهواره شیجیان ۱۹ به اهداف متنوع خود در زمینه فناوری از جمله چندبار مصرف بودن، میزان حمل بار و ورود دوباره به اتمسفر زمین موفقیت آمیز بوده است. این ماهواره به عنوان یک پلتفرم کارآمد برای تحقیقات در علوم میکروگرانشی و حیات فضایی فعالیت کرده است.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: تمام محموله های بازگشت پذیر به زمین در زمینه های مختلف مانند کشت گیاهان و میکروارگانیسم ها، کنترل خودران و تایید فناوری های نوین، آزمایش های علمی فضایی و غیره به آرامی و راحتی به کره خاکی بازگشتند.

ماهواره مذکور بخشی از مجموعه ای است که آکادمی پنجم علم و فناوری فضا برای انجام فعالیت ها وآزمایش های علمی انجام داده است. این ابزار در ۲۷ سپتامبر همراه یک موشک لانگ مارچ ۲D از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان به فضا رفت اما مقامات جزییات بازگشت آن به زمین را افشا نکرده اند.