تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3813528
شناسه : 3813528
تاریخ :
نوردرمانی برای درمان افسردگی فصلی ممکن است به درمان سایر انواع افسردگی نیز کمک کند اقتصاد ایران: مطالعات جدید نشان می‌دهد که نوردرمانی، که معمولاً برای درمان اختلال عاطفی فصلی استفاده می‌شود، می‌تواند به بهبود علائم افسردگی شدید و افسردگی دوقطبی نیز کمک کند. این روش در کنار دارو به کاهش قابل توجه علائم این نوع افسردگی‌ها کمک می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نوردرمانی با نور شدید، که معمولاً برای درمان اختلال عاطفی فصلی (SAD) استفاده می‌شود، ممکن است به کاهش علائم سایر انواع افسردگی نیز کمک کند.

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که سپری کردن زمان در مقابل جعبه نور برای افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی و افسردگی دوقطبی مفید است.

محققان داده‌های ۱۱ آزمایش تصادفی را که شامل بیش از ۸۵۰ بیمار با این شرایط بود، مورد بررسی قرار دادند. برخی از شرکت‌کنندگان به مدت ۳۰ دقیقه تا ۶ هفته روزانه از یک جعبه نور فلورسنت در کنار داروهایشان استفاده کردند. گروهی دیگر درمان‌های کمکی مانند یونیزر هوا یا نور قرمز کم‌رنگ دریافت کردند.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان گروه نوردرمانی، کاهش ۵۰ درصدی یا بیشتر در علائم افسردگی را تجربه کردند، در حالی که این عدد برای گروه کنترل حدود ۳۸ درصد بود.

همچنین، درصد کسانی که بهبود کامل یافتند در گروه نوردرمانی به طور قابل توجهی بیشتر بود.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: « مواجهه با نور خارجی به طور کلی هزینه یا محدودیتی ندارد، که این موضوع نیاز به تأیید نوردرمانی به عنوان یک درمان کمکی کارآمد برای اختلالات افسردگی غیر فصلی را تقویت می‌کند.»