تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3813499
شناسه : 3813499
تاریخ :
فواید کلروفیل چیست؟ اقتصاد ایران: محققان به بررسی این موضوع ادامه می دهند که چگونه کلروفیل ممکن است برای سلامتی و تندرستی مفید باشد. بیایید کمی از آنچه تاکنون می دانیم بررسی کنیم. کلروفیل ماده سبز موجود در گیاهان است و به آن سبزینه هم می‌گویند. کلروفیل یک ماده موثر در فوتوسنتز گیاهان است و زندگی گیاهان به این ماده مهم بستگی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

چیزی که باعث می‌شود کلروفیل در فوتوسنتز حضور موثری داشته باشد، منیزیوم است و منیزیوم هم برای بدن انسان مفید است. اما کلروفیل موجود در گیاهان چه فوایدی برای پوست انسان دارد؟ اما قبل از خرید کلروفیل ابتدا در مورد فواید کلروفیل با شما صحبت خواهیم کرد.

1. التیام پوست

در مطالعاتی که بر روی کلروفیل انجام شد ه نشان می دهد که این ماده در کاهش التهاب و رشد باکتری در زخم های پوستی تاثیر گذار است. این ماده توانایی التیام بخشیدن به انواع آکنه و همچنین بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید هم مفید است.

2. خون ساز

برخی افراد معتقدند که کلروفیل مایع می تواند با بهبود کیفیت گلبول های قرمز سبب افزایش غلظت خون می شود.

یک مطالعه آزمایشی در سال 2004 نشان داد که سبزه گندم، که حاوی حدود 70 درصد کلروفیل است، تعداد تزریق خون مورد نیاز در افراد مبتلا به تالاسمی، یک اختلال خونی را کاهش می دهد. سبزه گندم همچنین حاوی منبع قابل اعتماد مقدار زیادی آهن است که ممکن است از ایجاد گلبول های قرمز خون در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن حمایت کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مفید است.

3. سم زدایی و سرطان

محققان به بررسی تأثیر کلروفیل بر سرطان پرداخته اند. مطالعه‌ای در سال 2018 اثر کلروفیل را بر رشد سلول‌های سرطانی پانکراس ارزیابی کرد.

محققان دریافتند کلروفیل خوراکی روزانه به طور قابل توجهی اندازه تومور را در موش های پیوند شده با سلول های سرطانی پانکراس انسانی کاهش می دهد.

در حالی که نتایج مطالعات حیوانی امیدوارکننده است، آزمایش‌های انسانی اخیراً انجام شده است. یک مطالعه کوچک روی چهار داوطلب نشان داد که کلروفیل ممکن است آفلاتوکسین بلعیده شده را محدود کند، ترکیبی که باعث سرطان می شود.

همچنین در حال برنامه ریزی برای بررسی این است که چگونه یک رژیم غذایی غنی از کلروفیل، که شامل افزایش مصرف سبزیجات برگدار مانند اسفناج و جعفری است، می تواند بر خطر سرطان روده بزرگ تأثیر بگذارد. رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی سرشار از کلروفیل همچنین ممکن است فیبر و آنتی اکسیدان های بیشتری را فراهم کند که ممکن است برای پیشگیری از سرطان مفید باشد.

با این حال، یک مطالعه امکان‌سنجی در سال 2019 نشان داد که پایبندی به چنین رژیم غذایی کمتر از حد انتظار است، به طوری که شرکت‌کنندگان تنها 73.2 درصد از مواقع دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

یک بررسی سال 2023 از تحقیقات منبع معتبر اشاره می کند که کلروفیل ممکن است برای انواع مختلف سرطان فواید داشته باشد، از جمله:

  • سرطان روده بزرگ

  • سرطان کبد

  • سرطان پانکراس

  • سرطان ریه

با این حال، بیشتر مزایای بالقوه بر اساس ترکیب شیمیایی کلروفیل و نتایج مطالعات حیوانی و لوله آزمایش است تا تحقیقات بر روی انسان.

مرکز سرطان MD Anderson اشاره می کند که یک رژیم غذایی متنوع، مغذی و گیاهی ممکن است با حمایت از سلامت کلی و سیستم ایمنی بدن به کاهش خطر سرطان کمک کند.

4. کاهش وزن

یکی از مشهورترین ادعاهای مرتبط با کلروفیل مایع این است که از کاهش وزن پشتیبانی می کند. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع در حال حاضر بسیار محدود است.

مطالعه‌ای در سال 2014 که شامل 38 شرکت‌کننده زن بود، نشان داد کسانی که یک بار در روز مکمل غشای گیاه سبز، که شامل کلروفیل بود، مصرف می‌کردند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند.

محققان همچنین پیشنهاد کردند که این مکمل باعث کاهش سطح کلسترول مضر می شود. مکانیسم پشت این یافته ها و اینکه آیا کلروفیل را شامل می شود یا خیر، در حال حاضر ناشناخته است.

یک بررسی Trusted Sourceof لوله آزمایش و مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که کلروفیل ممکن است تعداد اسیدهای چرب جذب شده توسط سلول‌های روده را کاهش دهد و تجمع لیپیدها یا چربی‌ها را کاهش دهد.

Shape1

کلروفیل مایع سبب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری می شود.

5. دئودورانت طبیعی

در حالی که کلروفیلین از دهه 1940 برای خنثی کردن بوهای خاص استفاده شده است، مطالعات قدیمی هستند و نتایج متفاوتی را نشان می دهند.

جدیدترین مطالعه منبع معتبر روی افراد مبتلا به تری متیل آمینوری، وضعیتی که باعث بوی ماهی می شود، نشان داد که کلروفیلین به میزان قابل توجهی میزان تری اتیلامین را کاهش می دهد.

در مورد ادعاهایی در مورد کاهش بوی بد دهان توسط کلروفیل مایع، شواهد کمی برای حمایت از آن وجود دارد.

6. سم‌زدایی از بدن

کلروفیل مایع به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و می‌تواند به بهبود کارکرد کبد و کلیه‌ها کمک کند. کلروفیل مایع قابلیت کاهش سموم ازسطح کبد و کلیه را دارد.

7. تقویت سیستم ایمنی

این ترکیب به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند. این مایع سبب افزایش بهبود کارایی و افزایش انرژی درونی بدن می شود.

8.پشتیبانی از سلامت روده

کلروفیل مایع می‌تواند به بهبود هضم و تقویت باکتری‌های مفید در روده کمک کند. کلروفیل علائم سو هاضمه رابهبود می بخشد.

به طور کلی، کلروفیل مایع به عنوان یک مکمل غذایی و درمانی می‌تواند دارای فواید بسیاری برای سلامتی باشد، البته پیش از استفاده از آن، مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه توصیه می‌شود.