تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3813453
شناسه : 3813453
تاریخ :
کشور در بهینه‌سازی انرژی رکورد مطلوبی ندارد اقتصاد ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رکورد مطلوبی در زمینه بهینه‌سازی نداریم، اما اگر ۱۰ تا ۳۰ درصد این موضوع محقق شود کار مؤثری انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی‌نیاسر، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در سومین کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی به اهمیت مدیریت مصرف انرژی گفت: ناترازی‌ها در بخش سوخت وجود دارد و حتی برخی از ایام روزانه ۱۰ میلیون لیتر واردات داریم.

وی ادامه داد: در حوزه گاز طبیعی نیز در بعضی از ماه‌های سرد سال تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز، دچار ناترازی هستیم.

به گفته وی اگرچه مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی دارند، در بخش‌های حاکمیتی نیز باید کارهای مهمی انجام دهیم تا مدیریت مصرف اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به مصرف بالای خودروهای موجود منجر به ناترازی بنزین شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر بنزین نمی‌توان مردم را مقصر مصرف بالای گاز طبیعی دانست زیرا وسایل گرمایشی با راندمان بالا نظیر بخاری‌های فرسوده یکی از دلایل مصرف بالای گاز در بخش خانگی است.

به گفته شریعتی‌نیاسر ناترازی انرژی باید دو مقوله افزایش تولید و اصلاح الگوی مصرف به طور همزمان پیگیری شود.

وی ادامه داد: امروز یکی از دلایل ناترازی انرژی توجه نداشتن به تنوع سبد انرژی کشور است. باید بیش از پیش سبد سوخت کشور را متنوع کنیم تا بخشی از ناترازی برطرف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای بهینه‌سازی مصرف انرژی وجود دارد که باید آن را محقق کنیم و متأسفانه رکورد مطلوبی در زمینه بهینه‌سازی نداریم، اما اگر ۱۰ تا ۳۰ درصد نیز این موضوع محقق شود کار مؤثری انجام شده است.