تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3813435
شناسه : 3813435
تاریخ :
جزئیات دیدار وزرای خارجه ایران و عمان اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات رایزنی‌های وزرای خارجه ایران و عمان بیان کرد که طرفین در مورد وضعیت هشدار آمیز منطقه تبادل نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به تحولات منطقه روز دوشنبه با سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه دو ملت، بر عزم دو کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌ ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه بویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

دو وزیر همچنین بر تشدید تماس‌ها با دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق کردند.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در خصوص رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای عمانی خود در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: عباس عراقچی، وزیر امور خارجه و همتای عمانی سید بدر البوسعیدی  بحث و گفتگوی بسیار مفیدی در مورد موضوعات مورد علاقه یا نگرانی مشترک داشتند. 

بقائی افزود: طرفین در مورد وضعیت هشدار آمیز منطقه تبادل نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند.

وی تاکید کرد: آنها همچنین ضرورت تلاش بیشتر برای بسیج کمک‌های بشردوستانه بین المللی به آوارگان را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/