تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3813421
شناسه : 3813421
تاریخ :
پیگیری بهزیستی برای استخدام افراد دارای معلولیت اقتصاد ایران: سرپرست سازمان بهزیستی گفت: در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۲۶ معلول اقداماتی صورت گرفت که لازم است تا پایان مراحل استخدام پیگیری لازم صورت گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی با تاکید بر اینکه ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است، گفت: ۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند اما ۲.۰۴ درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می‌طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف، بودجه بیشتری برای خدمات مؤثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد.

سید جواد حسینی با اشاره به اینکه پرداخت‌های سازمان در نهایت شفافیت صورت پذیرد، گفت: اولویت بخشی به پرداخت‌های مددجویی در مقابل سایر پرداخت‌ها که همچون گذشته در اولویت است.

حسینی با بیان اینکه ساختار سازمان بهزیستی به تازگی تغییر یافته است، گفت: جلسات مشترک معاونت‌ها و حوزه‌ها با معاونت توسعه برای بررسی مجدد و در صورت نیاز برای تغییرات و بهبود وضعیت صورت پذیرد.

وی افزود: ۳۰ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان کشور تشکیل می‌دهند در حالی که برنامه ریزی و ساختار مناسبی برای مواجه با این موضوع در کشور وجود ندارد.

حسینی با اعلام اینکه باید به دنبال ایجاد منابع جدید در سازمان بهزیستی باشیم، گفت: سازمان بهزیستی در نزد مردم دارای وجاهت است و به عنوان یک سازمان انسانی شناخته می‌شود و ایجاد منابع جدید با بهره گیری از مشارکت عمومی مردم بر اساس مبنای شرعی در دستور کار قرار گیرد.

وی در حوزه فعالیت‌های ورزشی سازمان بهزیستی گفت: پرداختن به استعدادیابی ورزشی، فرهنگی و علمی به عنوان فعالیت‌های توانمندسازانه جامعه هدف امری مهم و اثربخش خواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه ۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۲.۰۴ درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می‌طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف بودجه بیشتری برای خدمات مؤثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد.

حسینی با اعلام اینکه پژوهش، برنامه ریزی، آمار و بودجه چهار رکن اساسی در بودجه ریزی است، افزود: دو حوزه برنامه ریزی و بودجه باید در کنار هم با هم افزایی و همکاری موجب اقدامات مؤثر در سازمان باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نقش دارند و می‌بایست نقش خود را به خوبی ایفا کنند، گفت: در اقدامی خوب در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۲۶ فرد دارای معلولیت صورت گرفت که لازم است تا پایان مراحل استخدام پیگیری لازم صورت گیرد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه ششم سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی است، گفت: ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است.