تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813404
شناسه : 3813404
تاریخ :
مدیریت مصرف آب باید در شهر بابک فرهنگ سازی شود اقتصاد ایران: شهربابک_ سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: برای رفع وضعیت بحران کم آبی در این شهرستان باید در زمینه مدیریت منابع و مصرف آب فرهنگ سازی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین نورالدینی، صبح دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی شهرستان شهربابک گفت: مسئله و مطالبه ۴۰ ساله مردم شهربابک در خصوص آب شرب و بهداشتی شهرستان با پشتیبانی، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولین و با کمترین هزینه مرتفع شد.

وی با بیان اینکه کاهش آب یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرستان شهربابک می‌باشد افزود: با وجود خشکسالی‌های قبلی و شرایط اقلیمی کشور و استان و استفاده بی رویه از منابع آبی زیرزمینی در آینده چالش‌های تأمین آب پایدار این شهرستان تشدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی آب در شهربابک تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک، تسریع در نصب کنتورهای هوشمند، لزوم اجرای سیستم آبیاری نوین و بهره‌برداری بهینه از منابع آب جلوگیری از بهره برداری بی رویه از منابع آب زیر زمینی و ایجاد تعادل بین منابع موجود و مصارف از مهمترین برنامه‌های سازگاری با کم آبی می‌باشد.

نورالدینی، با بیان اینکه باید با هرگونه ایجاد چاه غیر مجاز برخورد و انسداد چاه‌های غیر مجاز با جدیت و توان بیشتری پیگیری شود افزود: برای رفع نگرانی کم آبی در آینده باید در زمینه مدیریت منابع و مصرف آب فرهنگ سازی های لازم انجام شود تا از این طریق بتوانیم مصارف صنعت، کشاورزی و به ویژه آب شرب را پاسخگو باشیم.