تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813351
شناسه : 3813351
تاریخ :
کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ سال کارخانه خوراک دام و طیور نداشت اقتصاد ایران: یاسوج_ رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ سال در استان کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان نداشتیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی معتمدی پور ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طبق هدف گذاری شکل گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد طی دولت سیزدهم کلنگ زنی ۸ کارخانه دام، طیور و آبزیان را داشتیم.

وی با بیان اینکه ۷ کارخانه فرآیند تکمیل، تولید و ورود به چرخه توزیع را طی می‌کنند، تصریح کرد: چهار کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

معتمدی پور اظهار کرد: همچنین سه کارخانه با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد به سمت تکمیل حرکت می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان به بالا بودن هزینه تولید در زمان نبود کارخانه خوراک دام در استان اشاره کرد و گفت: در بخش زیرساخت‌ها و حمایت‌های تسهیلاتی برای این واحدها نیز پیگیری لازم انجام خواهد شد.

معتمدی پور به استارت فعالیت کارخانه خوراک دام و طیور منطقه سپیدار اشاره کرد و گفت: این کارخانه استارت خورده، اما باید توسعه به نحو مطلوبی شکل بگیرد.

وی ابراز داشت: طی ۴۵ سال کارخانه خوراک دام نداشتیم، اما امروز ظرفیت مطلوبی شکل گرفته است.

معتمدی پور از اجرای ۵٠ پروژه در دست اقدام با محور جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار را دنبال می‌کنیم.

معتمدی نگاه به سیاست دانش بنیانی و توسعه بهره وری را یک نگاه مهم دانست و گفت: توسعه باید با مشارکت مردم شکل بگیرد.

وی به فعالیت کارخانه‌های تولید لبنیات اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران دارای اهلیت حمایت خواهند شد و تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.

معتمدی همچنین از پیگیری برای تأمین شیر مورد نیاز کارخانه‌های لبنیات خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: در بحث کارخانه میوه خشک کنی و کنستانتره نیاز به سرمایه گذاری است.

معتمدی پور از هدفگذاری ساخت و تکمیل ۱۳ واحد طیور در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲٠ هزار و ۱٠٠ تن تولید گوشت مرغ داشتیم که ۹٠٠ تن تا رسیدن به خودکفایی فاصله است.