تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3813346
شناسه : 3813346
تاریخ :
تولید نفت عراق به کمتر از ۴ میلیون بشکه در روز رسید اقتصاد ایران: طبق گفته یکی از مقامات عراقی، کاهش صادرات، پایین آمدن مصرف داخلی و کم شدن تولید اقلیم کردستان، تولید نفت این کشور را تا ۳.۹۴ میلیون بشکه در روز در سپتامبر پایین آورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عراق در ماه سپتامبر 3.94 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که کمتر از سهمیه تولید آن طبق قرارداد اوپک پلاس یعنی 4 میلیون بشکه در روز بوده است. عراق قصد دارد تعهد خود به قرارداد اوپک پلاس را تقویت کند.
اما اطلاعاتی که توسط یکی از مقامات عراقی منتشر شده بر خلاف یافته‌های رویترز است که در سوم اکتبر اعلام کرد عراق 90 هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه خود در سپتامبر تولید داشته است.


طبق گفته این مقام عراقی، کاهش صادرات، پایین آمدن مصرف داخلی و کم شدن تولید منطقه کردستان از دلایل کاهش تولید این کشور در ماه سپتامبر بوده است.
برخی منابع اعلام کرده‌اند عراق قصد دارد تولید خود را تا 3.85 و 3.9 میلیون بشکه در روز در سپتامبر پایین بیاورد تا جبران مازاد تولید آن در ماه‌های گذشته شود.
به نظر می‌رسد مسئله سهمیه‌های تولید یکی از مسائل اصلی دستور جلسه اوپک پلاس در هفته‌های آینده باشد، مخصوصاً در مورد عراق و قزاقستان.
دو کشور متعهد شده‌اند تولید خود را 123 هزار بشکه در روز در سپتامبر پایین بیاورند و به این کاهش تولید در ماه‌های آینده هم ادامه دهند تا جبران مازاد تولید قبلی شود.
انتهای پیام/18