تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3813329
شناسه : 3813329
تاریخ :
رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین در اقیانوس آرام اقتصاد ایران: کشتی‌های جنگی روسیه و چین در چارچوب مانورهای دریایی خود در مناطق شمال غربی اقیانوس آرام، هنگام گشت زنی مشترک در منطقه به جستجو و تعقیب زیردریایی‌های دشمن فرضی پرداخته و با شلیک موشک و بمب آنها را منهدم کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه صبح امروز، دوشنبه، اعلام کرد که کشتی‌های ناوگان دریایی فدراسیون روسیه و نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چی در چارچوب رزمایش‌های دفاع ضدزیردریایی و ضدهوایی در بخش شمال غربی آبهای اقیانوس آرام به تمرینات نظامی مشترک خود و انجام شلیک‌های عملیاتی پرداختند. 

این رزمایش‌ مشترک دریایی در حالی برگزار می‌شود که کشتی‌های نظامی روسیه و چین در  منطقه آسیا-اقیانوسیه در حال انجام گشت‌زنی هستند. این مانور تحت عنوان "بی‌بو/تعامل-2024" در حال برگزاری است.

در این گزارش آمده است که کشتی‌های شرکت کننده در این مانور به جستجو و تعقیب زیردریایی‌های دشمن فرضی پرداخته و با استفاده از سامانه‌های بمب‌افکن موشکی RBU-6000 اهداف خود را هدف قرار داده و منهدم کردند. در مرحله بعدی این رزمایش، خدمه کشتی‌ها به مقابله با حملات هوایی دشمن فرضی پرداخته و با سامانه موشکی ضدهوایی "کینجال" به اهداف در حال نزدیک شدن شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های نظامی روسیه و چین همچنین از سیستم‌های ایجاد اختلال "پسیو" - سیستم‌هایی به منظور ایجاد اختلال در سیگنال‌های راداری یا موشکی دشمن، برای فرار از حملات موشکی دشمن استفاده کردند. در این گشت‌زنی مشترک کشتی‌های بزرگ ضدزیردریایی "آدمیرال پانتلیف" و "آدمیرال تریبوتس" ناوگان دریایی روسیه شرکت داشته و نیروی دریایی چین نیز با ناوشکن‌های "سینینگ" و "وسی"، ناوچه "لین یی" و کشتی پشتیبانی "تایهو" در این رزمایش حضور دارند.

گروه کشتی‌های روسیه و چین در جریان گشت‌زنی مشترک در شمال غربی اقیانوس آرام، همچنین مانورهایی را برای دفاع فعال ضد زیردریایی و آرایش ناوگان دریایی انجام دادند.

انتهای پیام/