تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3813327
شناسه : 3813327
تاریخ :
تحقیر تشکیلات پدافندی اسرائیل توسط پهپادهای حزب‌الله اقتصاد ایران: یک کارشناس نظامی منطقه با اشاره به اثبات توانمندی‌های حزب‌الله در نبرد کنونی با دشمن صهیونیستی، تاکید کرد که در حمله مقاومت لبنان به مقر تیپ گولانی ارتش اسرائیل مشخص شد پهپادهای حزب‌الله برتر و پیشرفته‌تر از سامانه‌های پدافندی این رژیم هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تحلیل‌های رسانه‌های مختلف منطقه درباره عملیات قهرمانانه حزب الله در، در هم کوبیدن تیپ گولانی ارتش اشغالگر در جنوب حیفا، بلافاصله بعد از انجام این عملیات آغاز شد، سرهنگ «حاتم کریم الفلاحی» کارشناس امور نظامی و راهبردی در شبکه الجزیره، طی سخنانی در این زمینه گفت: پهپادهای حزب‌الله برتر از سامانه‌های پدافندی اسرائیل هستند و مقاومت لبنان نشان داده که در توسعه چشمگیر مهارت‌ها و تجهیزات رزمی خود کاملا موفق بوده است.

این تحلیلگر نظامی افزود: تحقیقات زیادی وجود دارد که توانایی‌های حزب‌الله را در توسعه پهپادهای خود ثابت می‌کند؛ پهپادهایی که قابلیت نفوذ بالا به روزنه‌های گنبد آهنین و سایر سامانه‌های پدافند هوایی ارتش اسرائیل را دارند. این پهپادهای حزب‌الله چالشی جدید و خطرناک برای اسرائیل به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پهپادهای حزب الله قابلیت حمل مقدار زیادی مواد منفجره دارند و بعد از برخورد با هدف به شدت منفجر می‌شوند که این امر کارایی و خطر آنها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر رگبارهای موشکی مستمر حزب الله علیه مناطق الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی، شاهدی دیگر بر قابلیت‌های فزاینده مقاومت لبنان است.

حاتم الفلاحی در ادامه به ضعف تشکیلات پدافندی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفت: سامانه گنبد آهنین نمی‌تواند کل مناطق سرزمین‌های اشغالی را پوشش بدهد و یک سامانه گنبد آهنین، مساحتی به وسعت 155 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و حتی با وجود 10 تا 12 سامانه گنبد آهنین، باز هم شکاف‌های بزرگی وجود دارد که پهپادها می‌توانند به راحتی از آنها عبور کنند و به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد احتمالاً هر یک از پهپادهای حزب الله با 40 کیلوگرم مواد منفجره به مقر تیپ گولانی ارتش صهیونیستی حمله کرده‌اند. همچنین عکس‌های موجود در محل حمله، بیانگر حضور پررنگ نظامیان صهیونیست است که همین مسئله نشان می‌دهد هدف حزب‌الله یک منطقه نظامی بوده و نیروهای جنایتکار صهیونیستی در این عملیات توسط حزب‌الله مورد حمله قرار گرفتند.

شب گذشته حزب‌الله لبنان با یک حمله پهپادی کوبنده به پایگاه نظامی وابسته به تیپ نخبه گولانی ارتش اشغالگر در منطقه بنیامینا در جنوب حیفای اشغالی، ده‌ها تن از افسران و نظامیان این تیپ را به هلاکت رسانده و زخمی کرد.

منابع رسانه‌ای تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این تیپ ارتش صهیونیستی در عملیات حزب‌الله را بیش از 70 نفر اعلام کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما اذعان کرد، بر اثر حمله پهپادی به پایگاه نظامی نزدیک «بنیامینا» واقع در جنوب حیفا 4 نظامی اسرائیلی کشته و 67 نفر دیگر زخمی شدند که حال 7 نظامی وخیم است.

البته صهیونیست‌ها طبق معمول در سایه سانسور نظامی شدید، اجازه افشای آمار واقعی تلفات را نمی‌دهند و رسانه‌ها اعلام کردند که با توجه به شدت حمله حزب‌الله و ضربه‌ای که به پایگاه تیپ گولانی وارد شد، تعداد تلفات جانی این تیپ بسیار بیشتر از چیزی است که ارتش اشغالگر اعلام می‌کند.

انتهای پیام/