تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3813277
شناسه : 3813277
تاریخ :
جنگ تجاری چین و اتحادیه اروپا در آستانه وقوع اقتصاد ایران: رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین، در مصاحبه‌ای با روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" هشدار داد که در شرایط کنونی، جنگ تجاری بین چین و اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ینس اسکلوند، رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین، در مصاحبه‌ای با روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" هشدار داد که در شرایط کنونی، جنگ تجاری بین چین و اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: اگر هیچ تغییری ایجاد نشود، یک جنگ تجاری تمام‌عیار هر روز محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

این مقام اروپایی در ادامه افزود: به وضوح، با روند کنونی، (جنگ تجاری) اجتناب‌ناپذیر است؛ جایی که برای چندین سال شاهد کاهش واردات از چین و... افزایش چشمگیر صادرات چین بوده‌ایم.

به گفته اسکلوند، بررسی‌ها در مورد خودروهای برقی چین برای چند ماه از توجه به تصویر بزرگ‌تر جلوگیری کرده است.

وی همچنین اشاره کرد که صادرات چین که توسط کاهش قیمت‌ها و انتقال تقاضای داخلی ضعیف به خارج هدایت می‌شود، در حال افزایش شکاف تجاری بین اتحادیه اروپا و چین است و این مسئله باعث ایجاد تنش‌های تجاری شده است.

اتحادیه اروپا در تاریخ 4 اکتبر تعرفه واردات خودروهای الکتریکی چینی را افزایش داد و حداکثر نرخ را به 35 درصد رساند.

چین این موضوع را محکوم کرد و اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه محصولات اروپایی اعلام کرد.

در 8 اکتبر، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تحقیقات ضددامپینگ را در مورد محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا آغاز کرده و در حال بررسی افزایش تعرفه‌های واردات بر خودروهای شاسی بلند اروپایی است.

انتهای پیام/