تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813270
شناسه : 3813270
تاریخ :
تقویت صنعت گردشگری در پایتخت گل ایران نیازمند برنامه ریزی است اقتصاد ایران: محلات- فرماندار محلات گفت: تقویت صنعت گردشگری در پایتخت گل و گیاه ایران در راستای جذب سرمایه‌گذار نیازمند برنامه‌ریزی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صنعت گردشگری شهرستان محلات از ویژگی‌های بالقوه بسیاری برخوردار است که بازنگری در تأمین زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان امری ضروری است.

وی گفت: با توجه به واقع شدن محلات در مجاورت کلان‌شهرهایی از جمله تهران، اصفهان و قم، شاهد ورود مسافران بسیاری به این منطقه هستیم همچنین درختان چنار کهنسال، پارک سرچشمه، چشمه آبگرم زیبایی‌های منحصر به فردی را فراهم آورده که باعث جذب مسافران بسیاری در ایام تعطیلات می‌شود.

تقویت صنعت گردشگری در پایتخت گل ایران نیازمند برنامه ریزی است

گلخانه‌های سنتی و مدرن شمار گردشگران را افزایش داده است

فرماندار محلات با بیان اینکه هدف کنونی اکثر گلخانه‌داران محلات تجاری و اقتصادی است، افزود: به دلیل وجود گلخانه‌هایی چون واحدهای پرورش تخصصی رز، گل‌های شاخه بریده و گلخانه‌های سنتی و مدرن، در این شهرستان زمینه جذب گردشگران فراهم شده است که این ظرفیت باید تقویت شود.

ترکیان، بلوار آیت‌الله غفاری را یکی از معابر اصلی تولید و عرضه گل دانست و تصریح کرد: بخشی از این بلوار ۲ بانده شده و در صورت موافقت کمیته‌های مرتبط مبنی بر عقب نشینی در واحدهای پرورش گل، طرحی که برای گلخانه‌ها تنظیم شده، امکان تغییر کاربری ۱۰ تا ۲۰ درصد فضای گلخانه به تجاری فراهم می‌شود و با اجرا شدن این طرح، می‌توان به طور همزمان از ظرفیت و فضای گلخانه‌ها برای گردشگری و تجاری استفاده کرد.

وی حضور اتباع را یکی از چالش‌های پیش روی صنعت گل دانست و گفت: در این راستا طرحی در دست اقدام است که کارفرمایان موظف شده‌اند به طور مشخص اعلام کنند برای چه فعالیتی نیازمند به کارگیری اتباع هستند.

ترکیان افزود: افرادی که به طور غیرقانونی کارگران خارجی را به کار گرفته یا به آن‌ها اسکان می‌دهند، جریمه شده و واحدهای متخلف با دستور دادستان پلمب خواهد شد.

وی، فرهنگ‌سازی مناسب را بستری برای رونق گردشگری دانست و اظهار کرد: برگزاری ۲ نمایشگاه گل شهرستان محلات و سنگ ایران موجب ورود گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می‌شود که با انجام تبلیغات وسیع‌تر و ایجاد تنوع در شیوه‌های برگزاری نمایشگاه، می‌توان شرایط افزایش گردشگران را فراهم کرد.

تقویت صنعت گردشگری در پایتخت گل ایران نیازمند برنامه ریزی است

بهسازی باغات محلات مورد توجه است

ترکیان، کوچه باغ‌ها را از ظرفیت‌های ارزشمند رونق گردشگری محلات دانست و ادامه داد: بازسازی کوچه باغ‌های معروف به پولگان توسط شهرداری انجام شده همچنین برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های محلی در این مکان، مورد استقبال مردم قرار گرفت، اکنون به دنبال اخذ مجوز در جهت بهسازی باغات هستیم تا فضاهای تفریحی و رستوران در این منطقه احداث شود.

وی با اشاره به اینکه روستاها از ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف کشور هستند، افزود: در این زمینه باید به تقویت محصولات یا ویژگی‌های شاخص روستاهای محلات توجه کرد و باید اذعان کرد روستای خورهه از لحاظ تاریخی و با برخورداری از سرستون‌های منتسب به دوران ساسانی، اهمیت بسیاری دارد.

ترکیان ادامه داد: همچنین این روستا به دلیل تولید انار و برگزاری هرساله جشنواره انار باعث جذب مسافران بسیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه شمار استخرهای آبگرم پاسخگوی نیاز مسافران نیست، تصریح کرد: آبگرم محلات نیازمند توجه و تلاش به منظور گسترش منطقه، ایجاد امکانات رفاهی، ویلا، هتل‌سازی و آزادسازی زمین به منظور انجام طرح‌های مختلف است و باید اذعان کرد آبگرم محلات به لحاظ درمانی از چشمه‌های منحصر به فرد جهان محسوب می‌شود و در این منطقه به واسطه وجود معادن مختلف تاکنون واگذاری زمین انجام نشده است.

تقویت صنعت گردشگری در پایتخت گل ایران نیازمند برنامه ریزی است

آبگرم محلات به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مطرح است

فرماندار محلات وضعیت جاده‌های آبگرم را چالشی برای این منطقه گردشگری دانست و گفت: توجه به آبگرم و پیگیری رفع مشکلات واگذاری زمین و دریافت حقوق دولتی معادن و هزینه این درآمد در راستای توسعه گردشگری، در دستور کار قرار دارد و چنانچه این اقدامات انجام شود، در سه سال آتی می‌توان منطقه آبگرم را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرد.

وی تأمین امکانات گردشگری را ظرفیتی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و مسابقات مختلف دانست و اظهار کرد: با توجه به هوای معتدل، نزدیکی شهرستان به استان تهران، پتانسیل‌های بسیار خوبی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ورزشی و جذب گردشگران ورزشی وجود دارد و یکی از پیش‌نیازهای توسعه این ظرفیت، بهینه‌سازی امکانات اقامتی و تکمیل هتل‌های در حال ساخت شهرستان است.

وی ادامه داد: شهرستان محلات تاکنون بارها میزبان اردوهای تیم ملی به ویژه تیم‌های معلولین بوده است و با ایجاد کمپ ورزشی در شهرستان می‌توان زمینه درآمدزایی برای شهرستان را فراهم کرد همچنین زمین چمن مجتمع ورزشی باقرآباد در مراحل پایانی بوده و بخش‌های مختلف آن به تدریج در حال تکمیل است.

ترکیان با تاکید بر ضرورت ارتقای امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان، افزود: دندانسازی در محلات سابقه طولانی دارد و این امر موجب جذب مسافران بسیاری است و مدنظر است تا با احداث این مجتمع، فعالیت‌های دندانسازی را متمرکز کرده و زمینه پیشرفت این بخش را که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر است را فراهم کنیم.

فرماندار محلات تاکید کرد: این شهرستان به دلیل دارا بودن بیشترین سطح زیر کشت به عنوان یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران مطرح است و به طور حتم تقویت صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار، نیازمند برنامه ریزی است.