تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813247
شناسه : 3813247
تاریخ :
اطلاعات فعالیت‌های کشاورزی استان بوشهر به صورت کامل ثبت می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سرشماری عمومی کشاورزی از ابتدای آبان ماه آغاز و اطلاعات فعالیت‌های کشاورزی استان بوشهر به صورت کامل ثبت می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها از این طریق قابل دستیابی است.

وی بیان داشت: در این سرشماری اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات شالوده‌ای و ساختاری بخش کشاورزی به دست می‌آید که برای سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش محصولات سالانه، پرورش محصولات دائمی، پرورش دام و طیور، کشت محصولات گلخانه‌ای، پرورش آبزیان مانند پرورش ماهی در قفس و میگو از اهداف این سرشماری است.

بحرانی با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی فرمان رئیس جمهور است تاکید کرد: جهاد کشاورزی با همه توان از این رویداد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: از شبکه‌های مجازی برای اطلاع رسانی اخبار مرتبط با سرشماری کشاورزی استفاده شود.

اطلاع‌رسانی در مورد سرشماری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: از تمام امکانات موجود برای پیشبرد برنامه و رسیدن به اهداف این سرشماری حمایت خواهیم کرد.

بحرانی با بیان اینکه از ابزارهای موجود برای تبلیغات محلی استفاده شود اضافه کرد: با ارسال پیامک‌های انبوه به بهره برداران کشاورزی، آن‌ها را برای همکاری بهتر با مأموران سرشماری مهیا کنید.

وی ادامه داد: امید است با انجام آمارگیری و جمع آوری اطلاعات برای هدفمندسازی منابع و سرمایه‌های ملی برای جهت دادن به فعالیت بهره برداران کشاورزی، استفاده شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی در زمینه کشاورزی، حفظ منابع آب و خاک و رسیدن به امنیت پایدار غذایی باشیم.

سابقه اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ایران تاکنون پنج سرشماری در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۷، ۱۳۷۳، ۱۳۸۲ با استفاده از ابزار کاغذی و سال ۱۳۹۳ با استفاده از ابزار الکترونیکی اجرا و نتایج آن در سطح معرفی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ کوچک‌ترین واحد جغرافیایی (شهر و آبادی) منتشر شده است.