تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3813233
شناسه : 3813233
تاریخ :
7 راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! اقتصاد ایران: اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهبود عملکرد گوارش

اکثر میوه ‌ها دارای فیبر غذایی هستند و میوه خشک نیز به دلیل فرآیند خشک کردن و از دست دادن آب، حاوی فیبر متراکم شده و بیشتری است. فیبر غذایی برای سلامت سیستم گوارشی بدن بسیار مهم است. روده حاوی باکتری‌ های مفیدی است که این فیبر را جذب کرده و اسید ‌های چرب رشته کوتاهی تولید می‌کنند که برای سلامت روده مفید هستند.

 همچنین، فیبر محلول می‌تواند آب بیشتری را جذب مدفوع کرده و حجم آن را زیاد کند. به این صورت، حرکت مدفوع در طول روده‌ی بزرگ آسان‌تر می‌شود و مشکل یبوست کاهش پیدا می‌کند. برای مثال، آلو خشک یکی از انواع میوه خشک است که متشکل از مقادیر زیادی فیبر غذایی است و به عنوان میوه ‌ای ملین شناخته می‌ شود. با مصرف این میوه می‌توان سلامت سیستم گوارشی را افزایش داده و از بروز مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری کرد.

تامین ویتامین های بدن

به طور کلی دریافت ویتامین‌ ها و مواد مغذی مورد نیاز روزانه ‌ی بدن می ‌تواند کار بسیار دشواری باشد و به همین خاطر است که خیلی از افراد روزانه از ویتامین ‌ها یا مکمل‌ های دیگر استفاده می ‌کنند. میوه خشک می‌ تواند با تامین سهمیه‌ ی مواد مغذی روزانه ‌ی بدن، به ویژه پتاسیم، به عنوان یک مکمل طبیعی عمل کند. بسیاری از میوه‌های خشک منابع خوبی از پتاسیم هستند که ما به طور معمول مقدار کافی آن را در طول روز دریافت نمی‌ کنیم.

تامین ویتامین بدن با مصرف میوه خشک

حفظ سلامت استخوان

از دیگر خواص و فواید این خشکبار بی ‌نظیر که به شدت مورد توجه قرار گرفته است، می‌ توان به فواید آن برای سلامت استخوان‌ ها اشاره کرد. همانطور که می‌دانید وجود مواد معدنی از جمله منیزیم، کلسیم، منگنز، پتاسیم و همچنین انواع ویتامین‌ ها از جمله ویتامین K و ویتامین C از مهم‌ترین موارد لازم برای تقویت استخوان‌ ها است. میوه ‌های زیادی از جمله انجیر خشک، زردآلو و بسیاری از میوه‌ های دیگر مقدار قابل توجهی کلسیم را در خود جای داده‌اند، که مصرف آن سبب بالا بردن کلسیم بدن شما می‌شود.

منبع غنی از آنتی اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ ها موادی هستند که به مبارزه با رادیکال‌ های آزاد در بدن کمک می ‌کنند. رادیکال ‌های آزاد مولکول‌ هایی هستند که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و موجب بیماری‌ های مختلف شوند. میوه‌های خشک مانند کشمش، زردآلو و خرما حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.

کاهش وزن و تناسب اندام

 مصرف یک سری از مواد غذایی و میوه ‌ها برای افزایش سوخت ‌و ساز بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن اهمیت ویژه‌ ای دارد. از جمله این میوه ‌ها می‌توان به میوه‌های خشک زردآلو، هلو، سیب، موز و… اشاره کرد. میوه‌های خشک به دلیل کربوهیدرات و پروتئین فراوان، باعث ایجاد احساس سیری در بدن می‌شوند و میل و اشتهای شما را برای خوردن افراطی و بیش از حد، کاهش می‌دهند.

 همچنین این میوه‌ها با جلوگیری از ایجاد نفخ، برای کاهش تورم معده و روده‌ها بسیار مفید هستند. اگر از چاقی و اضافه‌وزن رنج می‌برید، نیازی نیست به دنبال رژیم‌های سفت  سخت و داروهای عجیب‌وغریب باشید. بلکه با جایگزین‌کردن میوه خشک به‌جای تنقلات بی‌ارزش و ناسالم، می‌توانید از فواید ارزشمند این محصول در جهت لاغری و تناسب‌اندام بهره‌مند شوید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه‌ های خشک سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان مثال ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک می‌کند، در حالی‌که ویتامین A در حفظ سلامت غشا های مخاطی که اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت ‌ها هستند تاثیرگذار است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با میوه خشک

افزایش انرژی

میوه‌های خشک به دلیل محتوای قند بالا، منبع خوبی برای افزایش سریع انرژی هستند. این خاصیت آنها را به یک میان ‌وعده مناسب برای قبل یا بعد از ورزش تبدیل می ‌کند. مصرف میوه خشک می ‌تواند به افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد فیزیکی افراد کمک کند.میوه‌های خشک به عنوان یک منبع غذایی پر کالری شناخته می‌ شوند و می ‌توانند به طور مؤثر در افزایش انرژی بدن نقش داشته باشند.

این میوه‌ها اغلب حاوی قندهای ساده مانند گلوکز و فرکتوز هستند که به سرعت در دسترس بدن قرار می‌گیرند و به سرعت تبدیل به انرژی می ‌شوند. همچنین، میوه‌های خشک حاوی ویتامین ‌های مختلف گروه B مانند تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و پیریدوکسین (ویتامین B6) هستند که نقش بسیار مهمی در فرآیندهای تبدیل مواد غذایی به انرژی دارند. این ویتامین‌ها بهبود عملکرد سیستم عصبی را تسهیل می‌ کنند و موجب افزایش تولید انرژی در بدن می‌ شوند.

با توجه به اینکه میوه‌های خشک نسبت به حجم کمی که دارند دارای مواد مغذی فراوانی هستند و می ‌توانند به عنوان یک منبع انرژی پایدار برای فعالیت‌ های روزمره و ورزشی برای افرادی که به دنبال افزایش انرژی هستند، مفید باشند. استفاده منظم از این محصولات می ‌تواند به بهبود سطح انرژی بدن، افزایش استقامت و بهبود عملکرد فیزیکی کمک کند.

خرید میوه خشک

خرید میوه خشک، به دلیل تاثیر مثبت آن بر سلامتی و طعم دلچسب آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. محصولات ارگانیک امروزه طرفداران خود را در بازار دارند. ایده اصلی این محصولات، استفاده نکردن از مواد شیمیایی در تولید آن است. میوه خشک نیز می‌تواند به صورت ارگانیک تولید شود. به این معنا که در فرایند تولید آن، از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ حتی زمانی که میوه تازه آن در حال تولید است. در تولید خود محصول نیز از هیچ ماده شیمیایی اعم از تیزاب استفاده نمی‌شود.

خرید میوه خشک ارگانیک معمولا اولین انتخاب افرادی است که پیرو یک رژیم غذایی سالم هستند. اگرچه قیمت میوه ‌های ارگانیک و همینطور قیمت میوه خشک فله ارگانیک ممکن است بالاتر باشد، اما به خاطر سلامت بالاتر این محصولات، بسیار پرطرفدار هستند. برای قیمت مناسبت‌تر، می توانید خرید میوه خشک از سایت نبات شاپ را در نظر بگیرید.

قیمت میوه خشک

عوامل مختلفی بر قیمت میوه خشک مثال کیفیت، نوع دستگاه، بسته بندی، خدمات حمل و نقل و نوع میوه خشک موثر می باشد. برای خرید میوه خشک و اطلاع درباره قیمت و موجودی انواع میوه خشک، می توانید به سایت نبات فروت مراجعه کرده و خریدی آسان و با تضمین کیفیت داشته باشید و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل گرفته و از خوردن آن لذت ببرید.