تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813214
شناسه : 3813214
تاریخ :
صدور مجوز توسط کمیته انطباق مشکل رانندگان ۱۳۳ کاشان را حل می کند اقتصاد ایران: کاشان - مدیر حراست شهرداری کاشان گفت:صدور مجوز توسط کمیته انطباق شهرستان مشکل رانندگان ۱۳۳ کاشان را حل می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فائض پور در جلسه شورای شهر کاشان در خصوص موضوعات در رابطه با تاکسی ۱۳۳ کاشان اظهار داشت: تا کنون بر اساس نظر نهادهای نظارتی و کمیته انطباق، کمک شهرداری به تاکسی‌های ۱۳۳ خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه این بحث از سال گذشته وجود دارد، ابراز داشت: پس از لایحه شهرداری و مصوبه شورا، موضوع در کمیته انطباق مطرح شد که این کمیته هر گونه کمک شهرداری به سامانه ۱۳۳ را خلاف قانون تشخیص داد و پس از استعلام از نهادهای نظارتی نیز عنوان شد شهرداری به هیچ ارگانی از جمله تاکسی ۱۳۳ نمی‌تواند کمک کند.

مدیر حراست شهرداری کاشان تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل این موضوع، استفاده از تجربیات موفق سایر شهرها نظیر قم، مشهد و قم در این خصوص و استفاده از اپلیکیشن بود که با استفاده از این راهکار، مشکل قانونی حل می‌شد اما رانندگان تمایلی به استفاده از اپلیکیشن نداشتند.

وی افزود: در جلسه دفتر نماینده محترم، شهردار محترم پیشنهاد انتقال سامانه ۱۳۳ با تمام تجهیزات از جمله دکل و غیره به مرکزی خارج از تاکسیرانی مطرح کرد و هزینه این انتقال نیز برعهده شهرداری بوده که تا طی زمان مشخص تا انجام مراحل فنی نیز ادامه می‌یابد که مورد پذیرش رانندگان قرار نمی‌گیرد.

فائض پور گفت: در بحث دیگر موضوعات قانونی، نامه‌ای هم از وزارت ارتباطات خطاب به شهردار کاشان بوده که برون سپاری بیسیم تکلیف شده و ترک آن جرم محسوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین تعارض میان قانون و درخواست رانندگان پیش آمده که اگر قانون اجرا شود، نارضایتی رانندگان را به دنبال دارد و اگر بر اساس خواسته رانندگان عمل شود، شهرداری باید بعداً به نهادهای نظارتی پاسخگو باشد.

مدیر حراست شهرداری کاشان تاکید کرد: اگر کمیته انطباق مجوز مربوطه را صادر کند، مشکل حل می‌شود.