تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813213
شناسه : 3813213
تاریخ :
جامعه برای رشد و پیشرفت نیازمند عالم است اقتصاد ایران: شیراز- امام جمعه شیراز با اشاره به نقش عالم در جامعه گفت: جامعه برای رشد و پیشرفت نیازمند عالم بوده و جایگاه روحانیت در جامعه به صورت ویژه باید مدنظر همه آحاد جامعه قرار بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح دوشنبه در اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس گفت: جامعه روحانیت تشیع به صورت ویژه موضوع شهادت را بیش از همه اقشار دیگر جامعه مورد توجه قرار داده و تجربه کرده است این موضوعات یک افتخار برای جامعه روحانیت بوده که در مسیر ائمه اطهار (ع) به شهادت برسند.

وی ادامه داد: کشتن جرم است ولی عالم کشتن جرم بزرگ‌تری بوده و برای بشریت به نوعی خیانت محسوب شده زیرا جامعه نیازمند عالم است.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش عالم در جامعه گفت: جامعه برای رشد و پیشرفت نیازمند عالم است و جایگاه روحانیت در جامعه به صورت ویژه باید مدنظر همه آحاد جامعه قرار بگیرد و تبیین این موضوع نیز باید مورد توجه جامعه روحانیت باشد زیرا دشمن در تلاش است تا حضور عالم را در جامعه محدود کند.

آیت الله دژکام افزود: آگاهی بخشی به جامعه و نقش آفرینی عالم در محضر خداوند از جایگاه شهید در جامعه مهم‌تر است نباید فراموش کرد که دشمن با برنامه ریزی که داشته در تلاش است تا جایگاه عالم را در جامعه کاهش دهد اما تمامی اقشار جامعه باید از جایگاه عالم، علم و نقش آفرینی عالم آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان تصریح کرد: جامعه بشری نیازمند دانش است از این رو عالم در جامعه نقش ویژه ای داشته تا بتواند حرکت جامعه به سمت تعالی را سرعت ببخشد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای شهید پرور شد به این خاطر است که عالمان آن جامعه موضوع شهادت را در جامعه به خوبی تبیین کرده‌اند.