تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813161
شناسه : 3813161
تاریخ :
پیش بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی هرمزگان در روز دوشنبه ۲۳ مهر اقتصاد ایران: بندرعباس- طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ناپایداری دریایی در مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، طی روز دوشنبه بیست و سوم مهرماه ۱۴۰۳ ناپایداری دریایی در مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

از ساعات بعدازظهر امروز تا ظهر فردا سه شنبه ۲۴ مهر، آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد شد. بیشینه سرعت باد به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به افزایش سرعت باد در سواحل و جزایر، وقوع گرد و غبار، کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود و در ارتفاعات استان رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

به لحاظ دمایی نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.