تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3813121
شناسه : 3813121
تاریخ :
مردم خراسان‌شمالی ۲۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند اقتصاد ایران: بجنورد_ دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: مردم خیر و نوع‌دوست بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال انواع زکات واجب و مستحب و فطریه و کفارات به دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی پرداخت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید الهی راد با اشاره به اینکه ۲۸۵ روستا زکات پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۹۹ درصد زکات پرداخت شده توسط مردم استان در سرفصل‌های مختلف در امور مربوط به محرومین هزینه شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی آثار و برکات زندگی در زندگی نیازمندان، گفت: ۹۷۰ عامل افتخاری و ۷۴ مبلغ با دبیرخانه شورای زکات همکاری می‌کنند.

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی افزود: مردم خیر و نوع‌دوست استان در نیمه اول امسال بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال انواع زکات واجب و مستحب و فطریه و کفارات به دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی پرداخت کردند.

الهی راد تصریح کرد: از زکات پرداخت شده در نیمه اول امسال ۱ درصد در امور پروژه‌های عمرانی در استان هزینه شده است. وی افزود: تأمین و توزیع ۱۹ مورد جهیزیه، ۲۳ مورد هزینه درمانی، ۸۱۱ مورد تحصیلی، ۵ مورد احداث و مرمت و بازسازی منزل مسکونی و ۴ هزار و ۱۰۱ مورد پرداخت کمک‌هزینه معیشت از جمله موارد هزینه‌کرد زکات بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان است، افزود: کشاورزان و مردم باید بدانند در واقع با پرداخت زکات بیشتر به خودمان کمک می‌کنیم چرا که با انجام این تکلیف الهی موجب ازدیاد و حفظ سرمایه شده و زکات پرداختی نیز برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عام‌المنفعه در همان محل صرف می‌شود.