تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3813096
شناسه : 3813096
تاریخ :
تعیین تکلیف ۳۵ هزار خودروی دپو شده ایران خودرو اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیر عملیات فروش ایران خودرو از صدور مجوز و رفع مشکل شماره گذاری ۳۵ هزار دستگاه این خودروساز خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، کیوان پناهی افزود: با مصوبه اخیر کمیته معیار که وظایف شورای عالی استاندارد در موضوع تعیین آلایندگی و میزان مصرف سوخت خودرو‌ها به آن واگذار شده، مجوز شماره گذاری حدود 35 هزار دستگاه محصول ایران خودرو، صادر شد.

به گفته پناهی از امروز دوشنبه 23 مهر شماره گذاری این خودرو‌ها انجام و این خودرو‌ها تحویل مشتریان می‌شود، اما برای خودروی رانا که تعداد آن کمتر از هزار دستگاه است هنوز مجوز شماره گذاری صادر نشده است.

انگورج مدیرکل صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد نیز گفت: کمیته معیار در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته تشکیل جلسه داد و جلسه نهایی آن نیز صبح روز شنبه 21 مهر برگزار و در آن، الزامات وزارت نفت در بحث ناترازی انرژی و الزامات سازمان محیط زیست در بحث انتشار دی اکسیدکربن برای محصولات ایران خودرو، بررسی شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیته معیار مشکل شماره گذاری حدود 35 هزار دستگاه محصول ایران خودرو رفع شد و این خودروساز می‌تواند خودرو‌های در پارکینگ مانده را شماره گذاری کرده و به مشتریان تحویل دهد.

به گفته انگورج، دو هفته پیش هم 12 هزار و 500 دستگاه محصول ایران خودرو از بابت استاندارد یورو 5 مشکل شماره گذاری داشتند که با رفع مشکل، این خودرو‌ها هم شماره گذاری و تحویل مشتریان شد.