تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812982
شناسه : 3812982
تاریخ :
ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

یاسم خانمحمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه احداث این سازه یکی از خواسته‌های بحق اهالی شهرک هجرت واقع در ضلع شرقی شهر ایلام بود گفت: هدف از ساخت این سازه کنترل سیل و رسوب خاک، تغذیه آبخوان هستند.

وی گفت: برای احداث این سازه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از طریق مدیریت بحران تخصیص یافت که با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری استان این پروژه در حال احداث می‌باشد که در بازدید که امروز از این پروژه شد عملیات اجرایی آن از پیشرفت خوبی برخودار است.

خانمحمدیان عنوان کرد: با اتمام این پروژه اهالی منطقه شهرک هجرت بویژه خیابان‌های هجرت ۹ مشکلی بابت تهدید سیل و روان آب‌های ناشی از بارش باران نخواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل توسعه طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان با هدف حفظ خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پیشگیری از سیلاب و تثبیت خاک است.

خانمحمدیان افزود احداث این سازه که از نوع خاکی با روکش بتن و ریپ بندی است که با اعتباری که از طریق اداره کل مدیریت بحران که اخیراً در اختیار منابع طبیعی قرار داد احداث شده و ضمن تثبیت و جلوگیری از رسوب خاک با توجه به اینکه در دامنه کوه با شیب تند و مشرف به منازل مسکونی است، موجب مهار سیلاب و جلوگیری از ورود سیل به منازل پایین دست که همه ساله شاهد آن بودیم جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: این پروژه تا قبل از بارندگی‌ها به اتمام خواهد رسید.