تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812937
شناسه : 3812937
تاریخ :
معادن استان ایلام فرصت بی نظیری برای اشتغال جوانان است اقتصاد ایران: ایلام-معاون استاندار ایلام گفت: معادن استان ایلام فرصت بی نظیری برای اشتغال جوانان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست بررسی موضوعات معارضین پروانه‌های اکتشافی ایمیدرو در منطقه سیاهکل ایوان با بیان اینکه دولت در بحث سرمایه‌گذاری برای اکتشاف به دنبال سودآوری مادی نیست و هدف از آن ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: شرکت ایمیدرو صرفاً برای اکتشاف در این منطقه و مشخص شدن میزان و حجم معادن و صرفه اقتصادی آن است و بعد از عملیات اکتشاف بهره‌برداری از این معادن با اولویت به مالکین عرفی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مالکیت دولت در عرصه‌های ملی و طبیعی، افزود: واگذاری زمین‌های منابع ملی برای فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در اختیار دولت است و اگر معارضین عرفی داشته باشد راهکار مناسب آن اعمال می‌شود.

عباسی تاکید کرد: پیگیری‌های بسیاری با مدیران ایمیدرو از طریق نمایندگان و مدیران استان صورت گرفته و هدف از این اقدامات فقط و فقط منافع مردم استان است.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: بحث اکتشاف در این مناطق صرفاً جهت شناسایی میزان معادن و صرفه اقتصادی آنهاست و هیچ‌گونه صرفه اقتصادی و سودی به دنبال نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ابراز داشت: معادن سرمایه‌های ملی کشورند که نباید بلااستفاده باقی بماند و فرصت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و مردم خواهند گذاشت.