تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812933
شناسه : 3812933
تاریخ :
خراسان شمالی در محرومیت زدایی به جایگاه بیست و هفتم کشور رسید اقتصاد ایران: بجنورد_مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طبق ارزیابی مرکز پژوهش وزارت صمت در حوزه محرومیت‌زدایی، خراسان شمالی از رده ۳۱ به جایگاه ۲۷کشوری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به استناد گزارش مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، رتبه بندی استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته کشور، خراسان شمالی با توجه به ظرفیت‌ها و تعداد بنگاه و اشتغال در حوزه صنعت، معدن، تجارت و خدمت بررسی و سنجیده شده است که در رده بیست و هفتم کشوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم چنین در این رتبه بندی درصد سهم اشتغال بخش صنعتی و معدنی استان از کل کشور، تعداد بنگاه‌های راکد صنعتی و معدنی، تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، جمعیت، نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استان سنجیده شد.

وی با بیان اینکه در تمامی شاخص‌ها شاهد رشد چندین برابر بودیم از رشد صدور مجوزهای معدنی و صنعتی در استان گفت و تاکید کرد: طی یک سال اخیر صدور ۶۳ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر و سرمایه گذاری ۱۵۶۱۹۸۱۱ میلیون ریال، همچنین صدور ۵ پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۳۵ نفر و میزان سرمایه گذاری ۱۳۲,۸۸۳ میلیون ریال و ۱۴ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیر کل صمت استان افزایش صدور جوازهای تأسیس صنعتی را و پای کار آوردن سرمایه گذاران را نیز مهم برشمرد و از صدور ۷۴۳ جواز تأسیس صنعتی طی یک سال اخیر و رشد ۴۰ درصدی صدور جوازهای تأسیس صنعتی خبر داد.

حاجی بگلو طی این مدت تعداد هزار و۵۳۸ جواز صنعتی فعال به مبلغ سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ هزار نفر انجام گرفته است.

به گفته وی در دولت سیزدهم نیز اهم فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه رفع موانع تولید، کمک به تولید کنندگان و افزایش صدور پروانه‌های صنعتی و معدنی بود.