تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812930
شناسه : 3812930
تاریخ :
فعالیت ۲۰ هزار نفر در صنعت شیلات لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل شیلات لرستان از فعالیت ۲۰ هزار نفر در صنعت شیلات و آبزیان این استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیارش بیرانوند عصر امروز یکشنبه در مراسم آغاز بزرگ‌ترین بازارچه آبزیان غرب کشور در لرستان، اظهار داشت: ایجاد بازارچه عرضه آبزیان یکی از مطالبات مردم و مسئولان در استان بوده است.

وی عنوان کرد: علم شیلات در لرستان بومی شده است، ایجاد بازارچه عرضه آبزیان یکی از اقداماتی بود که باید در استان عملیاتی می‌شد، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این امر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل شیلات لرستان در ادامه با اشاره به آغاز چندین مجتمع ماهیان خاویاری در لرستان، افزود: اگر این مجتمع‌ها در استان به ظرفیت تولید برسند، قطعاً لرستان رتبه یک تولید ماهیان خاویاری در کشور را خواهد داشت.

بیرانوند، افزود: ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در خرم‌آباد نیز می‌تواند ظرفیت خوبی در حوزه افزایش مصرف ماهی و همچنین صادرات آبزیان باشد.

وی با بیان اینکه میزان تولید آبزیان لرستان نزدیک به ۳۸ هزار تن بوده است، گفت: همچنین ظرفیت تولید تخم چشم زده و بچه‌ماهی نزدیک به ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون است و به این ظرفیت ۵۰ میلیون دیگر اضافه خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان، گفت: در لرستان ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که نزدیک به ۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت دارند.

بیرانوند، تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم نیاز خوراک و عمل‌آوری در استان را نیز برطرف کنیم.