تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812889
شناسه : 3812889
تاریخ :
برگزاری نخستین رویداد مردمی ایده‌های شهروندی در کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار کرمانشاه از برگزاری نخستین رویداد مردمی ایده‌های شهروندی در کرمانشاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه مردافکن اظهار کرد: نخستین رویداد مردمی ایده‌های شهروندی به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره زمینه سازی افزایش مشارکت شهروندان و نخبگان در تصمیم گیری‌های مدیریت شهری، تقویت و توسعه نوآوری، خلاقیت در میان شهروندان، شناخت، جمع آوری و به کارگیری ایده‌ها و راهکارهای نوین حل مسائل شهری، افزایش تعلق خاطر به شهر و تقویت هویت شهری، تبدیل ایده‌ها و افکار اولیه در یک فرآیند مدون به پروژه‌های اجرایی و کاربردی، مستند سازی تجارب و ایده‌های خلاق و انتشار آن می‌باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: این رویداد در چندین حوزه برگزار خواهد شد که شامل برندینگ شهری، مشارکت و حقوق شهروندی، فرهنگ هنر و سرمایه اجتماعی، هوش مصنوعی. فناوری اطلاعات و هوشمند سازی شهری، درآمدهای پایدار سرمایه گذاری و اقتصاد شهری، مدیریت پسماند و بازیافت، حمل و نقل و ترافیک شهری، مدیریت بحران. پدافند غیر عامل و ایمن سازی شهرها، معماری عمران و شهرسازی، فضای سبز و مبلمان شهری، مشاغل شهری، گردشگری، بازسازی و کارآمدی بافت فرسوده، کودک و نوجوان و ایده‌های آزاد مهمترین محورهای آن است.

وی ادامه داد: این رویداد توسط داورانی که از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت که علاوه بر بررسی طرح‌ها به اجرایی شدن ایده‌های برتر و قابل اجرا و کاربردی‌تر کمک خواهند کرد و در نهایت ایده‌های برتر شهروندی را معرفی خواهند کرد.

مردافکن یاد آور شد: صاحبان طرح‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز عضو شورای پژوهش شهرداری کرمانشاه نیز خواهند شد و همچنین به مراکز دانشگاهی و بانک‌های حامی جهت حمایت مالی معرفی خواهند شد.