تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812880
شناسه : 3812880
تاریخ :
برگزاری دوره آموزش جوشکاری تخصصی آلومینیوم درمراکزجوارکارگاهی اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر از برگزاری اولین دوره آموزشی تخصصی جوشکاری آلومینیوم در سطح کشور و در مراکز جوار کارگاهی استان بوشهر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی عصر یکشنبه با اشاره به برگزاری دوره‌های دوگانه آموزش با مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی گفت: تمرکز کشورهای پیشرفته بر آموزش‌های دوگانه با بهره گیری از ظرفیت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و در محیط‌های کار واقعی است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: ما هم در دو سال اخیر با تاکید بر این روش‌ها؛ آموزش‌های جوار کارگاهی و بین کارگاهی با محیط کار واقعی را پیاده‌سازی کرده‌ایم تا آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار کار باشد.

وی گفت: ما بر این باوریم که آموزش‌های جوار کارگاهی و بین کارگاهی تا ۸۰ درصد؛ به اشتغال منجر می‌شود.

دراهکی افزود: در همین راستا با توجه به نیاز صنایع، بنگاه‌های اقتصادی ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر با همکاری مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی و با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار وبا ثبات و تربیت جوانان مهارت دیده و متخصص اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی جوش آلومینیوم کرده که این مهم برای اولین بار در کل کشور و درمراکز جوار کارگاهی صورت می‌پذیرد.

وی گفت: استفاده از تجربیات مربیان توانمند و نمونه کشوری در حرفه جوشکاری، بهره گیری از هوش مصنوعی در زمینه جوشکاری که در این زمینه هم خوشبختانه استان بوشهر پیشتاز بوده و هم اکنون برای اولین بار در مراکز جوار کار گاهی دوره تخصصی با تضمین اشتغال برای جوانان برگزار کرده‌ایم.

دراهکی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ایجاد و توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تأثیر بسزایی در ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه‌های مختلف صنعت دارد.

وی گفت: این مراکز در کنار صنایع علاوه بر رونق بخش‌های تولیدی زمینه افزایش سطح مهارت کارگران و شاغلان واحدهای اقتصادی را فراهم می‌کند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: هدف از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی و بین کارگاهی، ارتقای مهارت، کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، صیانت از نیروهای کار و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر است.