تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3812562
شناسه : 3812562
تاریخ :
بازنگری در استانداردهای صنعت برق به رفع ناترازی کمک می‌کند اقتصاد ایران: یک مقام مسئول با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق گفت: بازنگری در حوزه استاندارد صنعت برق تاثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و ناترازی را تا حدودی بهبود می بخشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مرتضی بخشایش مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد حوزه صنعت برق و انرژی که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، به مفهوم رقابت پذیری در ارائه کالا و خدمات اشاره کرد و گفت: مفهوم رقابت پذیری در حال حاضر توسعه پیدا کرده و مبنایی برای کارآمدی و بهره وری است.

وی با اشاره به انتشار گزارش سالانه رقابت‌پذیری کشورها توسط بانک جهانی افزود: وضعیت و جایگاه کشورها بر اساس یکسری شاخص‌های تعریف شده مورد توجه قرار می‌گیرد که یکی از آن شاخص‌ها مربوط به حوزه برق و کیفیت ارائه برق است.

بخشایش با بیان اینکه در اسناد بالادستی وزارت نیرو به طور خاص به موضوع استاندار توجه شده است، ادامه داد: در ارائه خدمات آب، برق و فاضلاب بر تحقق خدمات در سطح استانداردها و شاخص ملی و بین المللی تاکید شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو افزود: در چشم انداز بخش برق و انرژی پایداری و کیفیت مناسب در حد استاندارد جهانی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه عضویت وزیر نیرو در شورای عالی استاندارد به عنوان فرصت متفاوت و اهمیت جایگاه خدمات آب و برق در سطح کشور را نشان می‌دهد، به تعامل خوب وزرات نیرو با سازمان ملی استاندارد اشاره و بر ایجاد جایگاه تنظیم کننده و راهبری کننده حوزه استاندارد در وزارت نیرو تاکید کرد.

بخشایش اظهار کرد: با کمک شرکت‌های مادر تخصصی توانیر، برق حرارتی، ساتبا و پژوهشگاه نیرو، ریشه‌های ناترازی برق شناسایی شده و تصویر نسبتاً کاملی به ما ارائه می‌کند که مرتبط با موضوعات اثرگذار دیگر برای حل ناترازی جدای از تولید و مصرف است.

وی بر استانداردسازی تجهیزات برقی تاکید کرد و افزود: الگوی مناسب مصرف یکی از مسائل اصلی استانداردها است و بر این اساس برای برقراری ارتباط با مردم نیازمند استاندارد مشخصی هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو با بیان اینکه با سازمان ملی بهره وری ایران اقدامات پیشران برای حل ناترازی برق پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ارتقا تجهیزات لوازم برقی، اعمال استانداردها و جاری‌سازی استانداردهای مصوب در حوزه تولید کنندگان مانند کولرآبی نیاز به کار گسترده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: بازنگری در حوزه استانداردهای صنعت برق تأثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و ناترازی را تا حدودی بهبود می بخشد که بر این اساس نیاز به تقویت استانداردها در حوزه مدیریت و خدمات و پاسخگویی در صنعت آب و برق وجود دارد.