تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812548
شناسه : 3812548
تاریخ :
ظاهر بلایا سنگین بوده اما در باطن برکاتی به همراه دارند اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: ظاهر بلایا و مصائب برای ما سهمگین هستند ولی اگر باطن آنان توسط خداوند برای ما آشکار شود، متوجه می‌شویم که بسیار خیرات و برکاتی را برای ما به همراه دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد قم اظهار کرد: ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم اسلام ایام الله هستند و سیره آنها موعظه و پندهایی برای ما همراه دارد که از آنها باید درس و عبرت بگیریم.

امام جمعه قم بیان کرد: سبک و سیره زندگی اهل بیت علیهم السلام بسیار عبرت آموز و پند آموز هستند و اینها عبرت و پندهایی برای ما دارند.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: ظاهر بلایا و مصائب برای ما سهمگین هستند ولی اگر باطن اینها توسط خداوند برای ما آشکار شود، متوجه می‌شویم که بسیار خیرات و برکاتی را برای ما به همراه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به گفته امام حسن عسکری علیه السلام هر بلا و مصیبتی با نعمت‌های الهی احاطه شده است، بنابراین از حد و حدود خود خارج نشویم و حتی بالاترین مصیبت که مرگ و فقدان است را به منزله ازبین رفتن و نابودی ندانیم.

وی تصریح کرد: عملکرد و طرز رویه دستگاه‌ها و نهاد همچون سازمان استاندارد تاثیراتی بر روح انسان و جامعه می‌گذارد، به طوری که اگر عملکرد منفی باشد، موجب بی اعتمادی و عدم رضایت مردم می‌شود.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: رعایت استانداردها در زندگی به سلامت جسم و سلامت جسم به سلامت روح انسان کمک می‌کند به طوری که ارتباط نا گسستنی بین زندگی و استاندارد وجود دارد.

امام جمعه قم اذعان کرد: همانطور که رزق حلال در زندگی انسان موثر است، غذایی پاکیزه و حلال نیز آثار بسیاری برای انسان دارد ضمن اینکه باید استانداردهای شرعی را در خوراک، پوشاک، مسکن و سایر ابعاد زندگی خود رعایت شود.

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: استانداردهای کشور ایران باید با شریعت و دین تطابق داشته باشد و نباید از استانداردهای غربی تبعیت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عقل و شرع باید در کنار هم ملاک قرار گیرد و مدیران نیز خود را ملتزم به رعایت این استانداردها بدانند.