تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812546
شناسه : 3812546
تاریخ :
افزایش ملایم ابتلای افراد به عفونت های حاد تنفسی در فارس اقتصاد ایران: شیراز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به افزایش ملایم روند ابتلای افراد به عفونت های حاد تنفسی در استان فارس، گفت: عوارض عفونت‌های حاد تنفسی در سالمندان و کودکان شدیدتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عباس رضائیان زاده از افزایش موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی خبر داد و گفت: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان نشان دهنده افزایش ملایم ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی در استان است و این موضوع با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، نگرانی در مورد وضعیت موارد عفونت‌های حاد تنفسی را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به نقش سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از عوارض شدید ابتلاء به عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی، ادامه داد: کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل ضعف سیستم ایمنی در معرض عوارض شدیدتر عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی قرار دارند و پیشگیری از ابتلاء در این گروه‌های سنی، اهمیت بیشتری دارد.

رضائیان زاده افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست‌ها، بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به اینگونه عفونت‌های تنفسی است.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و فصل سرما، از مردم استان خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال خطر انتقال این عفونت‌ها بین اعضای خانواده را کاهش دهند.