تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3812533
شناسه : 3812533
تاریخ :
شلیک به چشم محیط بان موته اصفهان/ وضعیت چشم، وخیم است اقتصاد ایران: سلامت نیوز: علی جمشیدیان محیط بان "پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته"  اصفهان پس از شلیک مستقیم گلوله شکارچی متخلف به خودروی سازمانی، از ناحیه چشم به شدت زخمی شده و آسیب دیدگی آن وخیم گزارش شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز و به گفته علی عباسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان، در روز 21 مهرماه 1403 خودروی سازمانی محیط بان ها در حین تعقیب و گریز با شکارچیان متخلف در "پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته" مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار گرفت و گلوله به چشم علی جمشیدیان محیط بان "پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته" با این شلیک مستقیم، از ناحیه چشم، سینه و بازو به شدت زخمی شده و آسیب دیده است و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

گفته می شود وضعیت چشم محیط بان مصدوم به شدت وخیم گزارش شده و پس از انجام مداخلات پزشکی، نتیجه درمان به آگاهی عموم خواهد رسید.

همچنین به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان، عاملان متخلف این رخداد تلخ و قانون شکنانه تحت پیگرد مراجع انتظامی استان و کشور قرار دارند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 205 هزار هکتار در شمال غربی اصفهان، بین شاهین شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم ور واقع شده است. تنوع جانوری این پارک و پناهگاه بسیار بالاست؛ به گونه ای که ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات‌وحش موته شناسایی و ثبت شده‌اند. آهوی ایرانی شاخص‌ترین جانوری است که در دشت موته زیست می‌کند؛ قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز، انواع جوندگان، خزندگان، آگامای پولک شاخی و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، کوکر شکم‌سیاه، انواع چکچک، انواع چکاوک، شاهین، بالابان، دلیجه، عقاب و کرکس از گونه‌های جانوری دیگر این منطقه هستند.