تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812510
شناسه : 3812510
تاریخ :
ارزش پروژه‌های فعال سرمایه گذاری خارجی به ۲۵۰ میلیون دلار رسید اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ میلیون دلار ارزش پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی فعال و در حال بهره برداری خراسان جنوبی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از چند پروژه با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان‌های قاین و زیرکوه اظهار کرد: از ابتدای تصویب قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در حدود ۷۰ سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ پروژه در استان داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: اما از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون تعداد پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی دو برابر رشد کرده و به ۱۸ پروژه رسیده است.

ارزش دلاری پروژه‌های فعال سرمایه گذاری خارجی

ذاکریان گفت: از منظر ارزش دلاری پروژه‌ها نیز ۲۵۰ میلیون دلار ارزش پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی فعال و در حال بهره برداری خراسان جنوبی است که ۷۴ درصد این ارزش دلاری مربوط به پروژه‌های است که در سه سال اخیر به بهره برداری رسیده‌اند.

وی بیان کرد: ۶۹ درصد مجموع اشتغال پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی مربوط به پروژه‌های به بهره برداری رسیده در سه سال اخیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: همه این موارد نشان می‌دهد که پروژه‌های سرمایه گذاری به بهره برداری رسید در سه سال اخیر از نظر اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزش دلاری تفاوت فاحشی با گذشته دارد.

اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در قاین و زیرکوه

ذاکریان اظهار کرد: محصولات تولید شده این پروژه‌ها رویکرد صادرات محور دارد که نمونه آن کارخانه و واحد تولیدی میکرو الیاف شیشه در خضری شهرستان قائنات است که کاربرد ارزشمندی در صنایع دفاعی، هوانوردی، خودرو سازی، ساختمان سازی و سایر صنایع دارد.

وی بیان کرد: میکرو الیاف شیشه تولید شده در این واحد تولیدی ضد حریق و ضد اسید و سبک است که مواد اولیه آن نیز از همین خراسان جنوبی و استان‌های اطراف تأمین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: یک واحد تولیدی کنسانتره آهن نیز در شهرستان زیرکوه با سرمایه گذاری اتباع کشور چین فعال است.

ذاکریان ادامه داد: با حسن تعامل با سرمایه گذاران می‌توان تعداد پروژه‌های بیشتری را در خراسان جنوبی به بهره برداری رساند.

وی یادآور شد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که سرمایه گذاری در منطقه مرزی موجب افزایش امنیت و ثبات جمعیت می‌شود که این موضوع نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.