تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3812500
شناسه : 3812500
تاریخ :
ثبت ۱۳ هزار تخلف پلتفرم‌ها در عرضه فرآورده‌های سلامت‌ اقتصاد ایران: رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در نیمه اول سال جاری در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور توسط پلتفرم‌ها و سایت‌ها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی گفت: در نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه این ماد ثبت شده است. حامد عبدی با اشاره به اینکه بیشتر این تخلفات به کالاهای قاچاق و بدون مجوز مربوط می‌شود، افزود: سکوی «دیوار» با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تخلف، بیشترین میزان تخلف را داشته است. سایر پلتفرم‌ها شامل «ترب» با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخلف، «دیجی کالا» با بیش از ۱۰۰۰ تخلف، «ایمالز» با ۶۲۷ تخلف و «اسنپ» با ۱۲۴ تخلف بوده‌اند.

وی تصریح کرد که پس از ثبت تخلف، مراتب به پلتفرم مربوطه اطلاع‌رسانی شده و در صورت عدم اصلاح، دامنه این ماد آن پلتفرم مسدود خواهد شد. همچنین وی تأکید کرد که تمامی معاونت‌های غذا و داروی کشور، ناظران سازمان برای رصد عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند. این نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۳ هزار تخلف ثبت شده، ۶۷۰۰ مورد آن تنها در شهریور ماه بوده است. روند نظارتی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.