تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3812473
شناسه : 3812473
تاریخ :
مرکز تحقیقات گام‌های مؤثری در راستای خودکفایی پزشکی قانونی برداشت اقتصاد ایران: رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر مرکز تحقیقات گفت: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در سال‌های اخیر با ساخت و بومی‌سازی برخی تجهیزات گام‌های مؤثری در جهت خودکفایی برداشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم بازدید جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران، اظهار کرد: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی طی سال‌های اخیر تولیدات قابل توجهی در بحث مواد مصرفی و تجهیزات سازمان داشته و اخیراً نیز با اخذ استاندارد بین مللی ایزو ۱۸۳۸۵ برای کیت ژنتیک (برای اولین بار در جهان اسلام)، موجبات خودباوری و امیدآفرینی در نیروها و نخبگان جوان را فراهم کرده است.

وی افزود: پزشکی قانونی در سال‌های اخیر در زمینه‌های علمی پیشرفت‌های مطلوبی داشته و در طول سال‌های فعالیت خود به عنوان یک سازمان تخصصی مستقل، برای رشد و توسعه برنامه‌های مداومی داشته و گام‌های بزرگی برداشته است که این تلاش‌ها تا رسیدن به اقتدار سازمانی هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه حرکت این سازمان همواره رو به جلو بوده، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی در حوادث و بحران‌های سال‌های گذشته از قبیل حادثه منا، ساختمان پلاسکو، سقوط هواپیما و… با تلاش شبانه‌روزی همکاران در سطح کشور سربلند بیرون آمده و در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا به مراجع قضائی اعلام نظر کرده است.

وی به مشکلات این سازمان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: همکاران سازمان با وجود مشکلات و محدودیت‌های بسیار از جمله حجم و صعوبت بالای کار و پایین بودن پرداختی‌ها همواره تلاش کرده‌اند به نحو شایسته به مردم ارائه خدمت کنند و این کمبودها هیچ تأثیری در خدمتگزاری به مراجعین نداشته است.

مسجدی با اشاره به اینکه کارشناسان پزشکی قانونی شأن بالایی در سیستم قضائی دارند، گفت: کارشناسان پزشکی قانونی که در صف مشغول خدمت‌رسانی به مراجعین و اعلام نظر هستند، از رتبه و منزلت بالایی برخوردارند، زیرا در بهترین جایگاه به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مجموعه همکاران سازمان در بخش‌های مختلف همچون اعضای یک خانواده برای پیشبرد اهداف آن تلاش می‌کنند، گفت: تمامی اقدامات سازمان در حوزه‌های علمی و تخصصی و تلاش برای ارتقا و اقتدار آن با هدف کارآمد سازی و تکریم هرچه بیشتر مردم و مراجعین عزیز صورت می‌گیرد.