تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812378
شناسه : 3812378
تاریخ :
تشخیص به‌موقع بیماری‌ها ازمرگ‌ومیرهای ۳۰ تا ۷۰ سال پیشگیری می‌کند اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: شناسایی و تشخیص به‌موقع بیماری‌ها، از برخی مرگ‌ومیرهای ۳۰ تا ۷۰ سال پیشگیری می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی صبح امروز یکشنبه در جلسه مدیریتی عملکردی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: این جلسه در راستای بیان اهمیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر برگزار شده است.

وی افزود: در غربالگری‌های صورت‌گرفته وضعیت ابتلای مردم در بیماری‌های غیرواگیر مشخص می‌شود، لذا مراقبین سلامت در خط مقدم سلامت در شهرها و بهورزان در خط مقدم سلامت در روستاها باید در خصوص مراقبت‌ها و تشخیص به‌موقع بیماری‌ها و کنترل آن‌ها بیش از گذشته تلاش کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه شناسایی بیماران و تشخیص به‌موقع بیماری‌ها در پیشگیری از کاهش جمعیت مؤثر است، گفت: در این راستا می‌توان با مداخلات پزشکی از بروز برخی مرگ‌ومیرهای ۳۰ تا ۷۰ سال پیشگیری کرد.

کوشکی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی بهداشت پیشگیری است، تصریح کرد: نتیجه مداخلات که در حوزه بهداشت صورت می‌گیرد، در طولانی‌مدت مشخص می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای سواد سلامت به‌عنوان یک عامل مهم در پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مطالب آموزشی صحیح باید توسط همکاران بهداشتی تولید شده و از راه‌های مختلف مانند انتشار در فضای مجازی، صداوسیما، مراقبین سلامت، سفیران سلامت، رسانه‌های دیداری و شنیداری و… در اختیار عموم قرار گیرد.

وی خدمات‌رسانی به مردم در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها را مهم برشمرد و تصریح کرد: خدمات‌رسانی به مردم علاوه بر اینکه وظیفه ذاتی همه ما در حوزه بهداشت است، یکی از ارزش‌های دینی بوده و ثواب اخروی و دنیوی بالایی نیز دارد.